میز دانشگاه این هفته به مسائلی چون،برگزاری آزمون فراگیر پیام نور،راه اندازی سایت کرسی های آزاد اندیشی ،اجرای طرح دوره های پژوهش محور و اختراع بلوکهای آسفالتی ساده توسط پژوهشگر دانشگاه آزاد پرداخته است.


به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران در بسته هفتگی میز دانشگاه این هفته آمده :آزمون فراگیر پیام نور که قرار بود 23 دی ماه برگزار گردد به دلایلی در روز جمعه 30 دی ماه در سراسر کشور برگزار شد.
در ادامه ابراهیم پور ریس دانشگاه پیام نور واحد تهران جنوب گفت:90 هزار نفر در آزمون فراگیر پیام نور شرکت کردند که از این تعداد هفت هزار نفر پذیرفته خواهند شد و پذیرفته شدگان در نیمسال دوم تحصیلی جاری وارد دانشگاه خواهند گردید.
وی در ادامه افزود:نتایج این آزمون حدود 2 هفته دیگر اعلام خواهد شد.

خواجه سروی معاون فرهنگی وزارت علوم گفت:سایت کرسی های آزاد اندیشی از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با هدف زمینه سازی برای ایجاد تضارب آرائ در دانشگاه ها و شناسایی دانشگاه های فعال در این حوزه راه اندازی گردید.
وی افزود:این سایت به منظور داشتن مرجع کامل از فعالیت های کرسی های آزاد اندیشی که در دانشگاه ها برگزار میشود،برای استفاده تمامی دانشگاهیان سراسر جهان و اصحاب رسانه را ه اندازی شد.
علاقمندان میتوانند با مراجعه به سایت www.korsiha.ir مراجعه نمایند .
معاون فرهنگی وزارت علوم افزود:از قابلیت های این پایگاه امکان استفاده از فایل های صوتی و فیلم های کرسی های آزاد اندیشی قبل و بعد از برگزاری است.


**بلوکهای آسفالتی ساده و رنگی طراحی شد


بلوک های اسفالتی ساده و رنگی و قابل استفاده در معابر و دریچه ها توسط پژو هشگر دانشگاه آزاد طراحی و ساخته شد.
مجری طرح در گفتگو با خ ب خ گفت:این آسفالت ها با استفاده از پلیمر های رنگی به صورت آسفالت های ساده و رنگارنگ ساخته شده و نسبت به آسفالت های موجود قیمت ارزان ،استقامت بیشتر و طول عمر بالاتری دلرد.و همچنین هیچ ماده قیری در این نوع از آسفالت قرار نگرفته است.


**اجرای دوره های پژوهش محور از سوی وزارت علوم


دانشجویان برای به صنعت رساندن پژوهش های خود همیشه با مشکلاتی درگیر هستند که اینبار وزارت علوم از اجرای طرحی به عنوان دوره های پژوهش محور خبر داد.
مهدی نژاد نوری معاون پژوهشی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:پژوهش محور با یک صورت مسئله آغاز میشود و این صورت مسئله مورد نیاز یک دستگاه اجرایی است .
وی ادامه داد:دانشجو که وارد دوره پژوهش محور میشود در واقع برای حل این مسئله تلاش میکند و در پایان این دوره ،هم مسئله مهم کشور حل میشود و هم دانشجو با ارگان ها و پژوهشگا ه های مختلف ارتباط برقرار میکند و این ارگانه از این پژوهشگران در مواقع نیازهایشان استفاده میکنند.و اینده این طرح وجه قالب آموزش های دکتری و ارشد در کشور خواهد گردید.و افزایش مهارت را در اجرای این طرح به دنبال خواهیم داشت.
 

**بلوک تولید شده از بازیافت زباله ها
 

مجری طرح گفت:وجود پلاسیک در زباله ها یکی از معظلات به حساب میاید که 70 سال طول میکشد تا این مواد تجزیه شود و میتواند منابع آبی و محیط زیست ما را به خطر بیاندازد.
وی افزود:از بازیافت های زباله ی شهری بلوک های ساختمانی تولید گردید که سبک و،مقاوم و ارزان است و در صورت تخریب ساختمان تا 700 سال امکان بازیافت این بلوک ها و جود دارد.

**احساس دین به آب و خاک ایران اسلامی
 

یکی از پژوهشگرا ن کشورمان که چندین اختراع ،مقاله د رمجلات خارجی دستاورد ارزشمنش است در گفتگو با خ ب خ گفت:احساس دین بسیار شدیدی به کشورمان داشته و مدیون شهیدان غیورمان هستم که از جانشان گذشتند تا ما در آسایش به این پیشرفت ها دست یابیم.
وی خاطر نشان کرد:هر اندازه که به سوی علم و موفقیت پیش میروم بیشتر به این آب و خاک احساس دین میکنم . و امیدوارم که بتوانیم با طرح های تحقیقاتی خود به مردم کشورمان ایران خدمت رسانی کنم./ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار