100 نفر از زائرين امام رضا(ع) به علت مسموميت غذايي در بيمارستان هاي امام رضا (ع)، قائم (عج) و هاشمي نژاد مشهد بستري شدند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا مدير گروه تخصصي بهداشت محيط و حرفه اي مرکز بهداشت استان گفت: اين زائرين از غذايي استفاده کرده اند که داخل منزلي واقع در بلوار 7 تيربراي تعداد دوازده هزار نفر بدون رعايت موازين بهداشتي و در شرايط نامناسب تهيه شده بود.

وي افزود: در تعداد 21 محل اسکان زائرين که عمدتا در مدارس بوده زائرين پس از استفاده از غذاي ياد شده دچار مسموميت حاد تا خفيف شدند که با کمک نيروهاي اورژانس 115 يا در محل باسرم تراپي درمان و در موارد شديد به مراکز درماني منتقل شدند.

وي با اشاره به اينکه در ساعت 23:30 پي اطلاع به مرکز بهداشت محيط استان گروه ها در محل حاضر شدند مجددا تمامي مراکز اسکان مورد بازديد بهداشتي قرار گرفتند.

حسني با اشاره به اينکه 38 اکيپ بازرسي، نظارت و کنترل بهداشت از محل استقرار 12 هزار زائر همچون روزهاي قبل در ايام آتي نيز بازديد خواهند کرد افزود: قبل از ورورد زائرين اين مديريت ،مسئولين و مديران کاروانهاي زائرين پياده را در نوبتهاي متعدد براي رعايت بهداشت فردي ،محيط آموزش داده بود ولي متاسفانه با عدم رعايت مسائل بهداشتي از سوي اين عزيزان شاهد مسموميت در اين ابعاد بوديم.

دکتر وفايي نژاد مدير حوادث و فوريتهاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي مشهداعلام کرد: از يکشنبه شب مورخ 2 بهمن ماه تا روز دوشنبه سوم بهمن ،آخرين آمار انتقال مسمومين به اورژانس58 مورد بوده است.

وي گفت: خوشبختانه حال عمومي بيماران خوب اعلام شده است.

بنا بر اين گزارش برخي توصيه هاي بهداشتي به زائران به اين شرح است:

-نذورات در اماکن معتبر طبخ شده باشد و يا ناظرين بهداشتي در محل حضور داشته باشند.

-اماکن توزيع نذورات کارت بهداشت داشته باشند.

-از مواد غذايي با کيفيت و سالم استفاده شود.

-در اماکن مورد نظر ،بهداشت فردي رعايت شود.

-زمان انتقال تا مصرف نذورات نبايد طولاني شود./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار