به گزارش 
خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ نوجوانان امروزه به طور متوسط در حدود 3 ساعت از وقت خود را هر روز صرف دیدن تلویزیون می کنند  و در نتیجه تبلیغات فروانی در خصوص مواد غذایی و خوراکی ها و تنقلات می بینند.
 گفتنی است پژوهشگران در یک مطالعه در دو گروه از نوجوانان به یک گروه تبلیغ خوراکی های سالم و یک گروه تبلیغ خوراکی های فاقد ارزش غذایی بالا را نشان دادند و به این نتیجه دست  یافتند که نوجوانان به شدت تحت تاثیر تبلیغات قرار می گیرند و حتی اگر  در گذشته خوراکی ها و تنقلات کم ارزش از نظر غذایی می خوردند، دیدن تبلیغات غذاهای سالم، به خوردن این غذاها بسیار علاقه مند شدند، و استفاده از رژیم غذایی سالم را در هفته رعایت کردند./ح