دلایل سوختن واشر سرسیلندر چیست؟

زمانی که بخار در حالت گرم بودن موتور از اگزوز خارج شود دلیل بر سوختن یا نیم سوز بودن (ترسیدگی) واشر سرسیلندر است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اگر آب رادیاتور کم باشد به موتور و واتر پمپ خودرو فشار وارد می‌شود و گاهی اوقات باعث سوختن واشر سر سیلندر خواهد شد که تعمیر آن هزینه سنگینی خواهد داشت.


بیشتربخوانید : 5 نکته ساده که عمر خودروی شما را کم می کند!


 گرمای بیش از حد موتور، زدن جوش کاذب در رادیاتور، وجود آب در سرپیستون‌ها، مخلوط شدن آب و روغن، دیر روشن شدن موتور، بد کار کردن موتور، خروج بخار آب از اگزوز و رنگ روغن موتور تقریباً به صورت شیری رنگ خواهد بود و همچنین كم شدن قدرت و كشش موتور از دیگر اعلام سوختن واشر سرسیلندر هستند.

۱. آب رادیاتور کم باشد.

۲. مجراهای عبور آب در موتور مسدود شود.

۳. خنک نشدن آب رادیاتور به دلیل رسوب و یا نقص در عملکرد پروانه.

۴. نقص فنی در ترموستات.

۵. نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور.

۶. پیچ خوردگی شلنگ‌های ورودی و خروجی رادیاتور.

۷. رانندگی طولانی در ترافیک و فشار بر موتور در فصل گرما.

توجه: سوختن واشر سرسیلندر در یک لحظه و یک دقیقه اتفاق نمی‌افتد بلکه اول آب رادیاتور داغ می‌شود و حرارت افزایش پیدا می‌کند و چند دقیقه بعد از رسیدن آمپر به خط قرمز تازه صدمه دیدن واشر شروع می‌شود.

منبع: خودروکار

انتهای پیام/

چه زمانی واشر سرسیلندر اتومبلیتان می‌سوزد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
واقعا من هم کلافه شدم ازبس واشرسرسیلندتعویض کردم موندم باید چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
Mostafa
۱۹:۳۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
دقیقآ همینطوه
بنده مدرس فنی خودرو هستم و از سرویس نگهداری هیچی کم نمیزارم ولی متآسفانه به ۹ماه نکشید دوباره ماشینم که ۴۰۵ مدل ۸۶ هستش واشر زده و جدآ خسته کنندست.
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۲۲:۱۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
کاش ایران خودرو میتونست مشکل واشر سر سیلندر 405 رو حل کنه واقعا اعصاب خورد کنه برای صاحب ماشین
Seychelles
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۷
پژو 405 که خوراکش واشر سر سیلندره