وبلاگ "تکاوران جنگ سایبر"

به ايران و ايراني‌ها غبطه مي‌خورم

"اينجا تهران است اما نه تهراني كه پايتخت يك كشور به نام ايران باشد. اينجا تهران است يعني پايتخت قلبي همه مسلمانان انقلابي جهان"؛ اين را يك جوان مصري در صف ورود به سالن مركز همايش‌هاي برج ميلاد وقتي كه مي‌بيند روي كارتم نوشته شده "IRAN" مي‌گويد. جواني كه پرچم قرمز و مشكي كشورش را بر دوش انداخته و پرچم ايران را با شوق در دست راستش گرفته و تكان مي‌دهد.


به گزارش وبگردی باشگاه خبرنگاران، نویسنده وبلاگ "تکاوران جنگ سایبر" در آخرین مطلب خود می نویسد:

"اينجا تهران است اما نه تهراني كه پايتخت يك كشور به نام ايران باشد. اينجا تهران است يعني پايتخت قلبي همه مسلمانان انقلابي جهان"؛ اين را يك جوان مصري در صف ورود به سالن مركز همايش‌هاي برج ميلاد وقتي كه مي‌بيند روي كارتم نوشته شده "IRAN" مي‌گويد. جواني كه پرچم قرمز و مشكي كشورش را بر دوش انداخته و پرچم ايران را با شوق در دست راستش گرفته و تكان مي‌دهد.

اينجا مركز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد است؛ جايي كه ميزبان بيش از هزار نفر از جوانان كشورهاي اسلامي است تا در كنفرانس "جوانان و بيداري اسلامي" حاضر شوند و شور انقلابي خود را با ايرانيان به اشتراك بگذارند؛ ايرانياني كه در آستانه ۳۳ امين سالگرد انقلاب اسلامي خود هستند و اكنون به حمايت از برادران خود در كشورهاي عربي به‌پاخاسته‌اند.

آن‌قدر فضا صميمي و برادرانه است كه واقعاً سخت است درخواست مصاحبه از شركت‌كنندگان در همايش. شايد به همين دليل بود كه جوانان با روي باز از درخواست مصاحبه استقبال مي‌كردند اما از آن به عنوان يك گپ و گفت دوستانه ميان دو برادر مسلمان ياد مي‌كردند. يك جوان مصري ـ آمريكايي كه در جريان همايش هم بسيار فعال بود و با چفيه خود به عنوان نماد حمايت از فلسطين، در برابر دوربين‌ها حاضر مي‌شد، درباره ماهيت جنبش‌هاي منطقه و پاسخ به اين شبهه كه اين خيزش‌ها تنها جنبه دموكراسي‌خواهانه دارند و نه اسلامي، گفت: «شك نكنيد كه اساس اين جنبش‌هاي گسترده در خاورميانه و شمال آفريقا، اسلامي و اسلام‌خواهانه است. البته اين تناقضي با آزادي‌خواهي مردم ندارد؛ چرا كه بزرگ‌ترين و بيشترين آزادي‌ها در دين مبين اسلام وجود دارد. در واقع، همان‎طور كه انقلاب اسلامي ايران نشان داد، اگر مبناي يك حكومت سياسي بر پايه اسلام باشد، قطعا به همراه خود آزادي، حقوق بشر، دموكراسي و پيشرفت را نيز به دنبال خواهد داشت.»

*خطبه عربي امام خامنه‌اي اشك من را درآورد

وي همچنين با بيان اينكه "پيام سال گذشته امام خامنه‌اي در نماز جمعه تهران به مردم مصر، موتور انقلاب را در كشور من به شدت پرحرارت كرد"، تاكيد كرد: جمهوري اسلامي اميد همه ما در مصر بود و چشم‎مان شبانه‌روزي به مسئولان ايران و مردم اين كشور بود و حمايت‌هاي آنان از انقلاب ما واقعا دل‎گرم‌كننده و انگيزه‌بخش بود. البته متاسفانه خطبه عربي امام خامنه‌اي توزيع مناسبي در مصر نداشت و بسياري از مردم آن را دريافت نكرده‌اند اما آناني كه اين پيام را شنيدند، واقعا منقلب شدند؛ مثل خود من كه با هر جمله از اين پيام اشك ريختم و براي طول عمر ايشان و حفظ ايشان براي همه مسلمانان جهان دعا كردم.

استاد علوم سياسي يكي از دانشگاه‌هاي مصر هم انقلاب اسلامي ايران را منشأ تحولات منطقه مي‌داند: «ايران پشتوانه‌ي اصلي بيداري اسلامي در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا است. حتي اگر از الگوبرداري بهار عربي از انقلاب اسلامي سال ۵۷ ايران هم چشم‌پوشي كنيم، اراده محكم و ايستادگي پايدار ايران در برابر امريكا و زورگويان غربي و پيش‌رفت هم‌زمان گسترده علمي، فني و فناوري اين كشور واقعا تحسين‌برانگيز و مايه غبطه ساير كشورهاي اسلامي است. بنياني كه امام خميني(ره) گذاشت و امام خامنه‌اي آن را ادامه داد، اكنون تنها پشتوانه قلبي مسلمانان آزاده جهان است. شخصا اكنون كه در حال تنفس در هواي تهران هستم، واقعا حس وطن خودم را دارم. حتي اين زبان انگليسي كه من و شما با هم صحبت مي‌كنيم هم موجب نشده تا من احساس غربت كنم و حقيقتاً شما و تمام ايراني‌ها را برادر عزيز و مهربان خودم مي‌دانم كه ان‌شاء الله با ظهور حضرت مهدي(عج) همه با هم در كنار هم زندگي خواهيم كرد.»

اين استاد دانشگاه همچنين رئيس‌جمهور ايران را فردي مقاوم در برابر زورگويي‌هاي آمريكا خواند و اضافه كرد: «من از رئيس‌جمهور احمدي‌نژاد به طور ويژه درخواست مي‌كنم كه به مصر بيايد تا در ميدان التحرير قاهره براي ايشان يك جشن بزرگ بگيريم و علاقه مردم مصر به ايران عزيز را به نمايش بگذاريم. مطمئن باشيد در صورت حضور نماينده ايران در مصر، استقبالي را كه از ايشان در لبنان شد، با عظمت و بزرگي چند برابر تكرار مي‌كنيم و بر پرچم مقدس جمهوري اسلامي بوسه مي‌زنيم.»

*به ايران و ايراني‌ها غبطه مي‌خورم

اما نقطه عطف مصاحبه‌هاف سخنان متاثركننده يك دختر جوان كوزوويي بود كه از اروپا به ايران آمده بود و هر چه مي‌خواست دل تنگش با ما گفت: «(با حالت گريه) من از مردم ايران مي‌خواهم كه به فرياد ساكنين تنها كشور مسلمان اروپا برسند. ما در كوزوو واقعا تحت فشار هستيم. اجازه زندگي بر طبق سبك زندگي اسلامي به ما داده نمي‌شود و عبادات ما تنها به داخل خانه و مساجد كم تعدادمان محدود شده است. واقعا حسادت مي‌كنم وقتي مي‌بينم در خيابان‌هاي تهران خانم‌هاي محجبه بي‌هيچ مشكل و با افتخار رفت و آمد مي‌كنند ولي من در كشور خودم چنين آزادي را ندارم.»

اين دختر جوان همچنين به سانسور خبري گسترده در زمينه اسلام‌خواهي مردم اشاره كرد و گفت: «متأسفانه اسرائيل در اروپا به شدت نفوذ دارد و مانع از پخش اخبار ماهيت جنبش بيداري اسلامي مي‌شود. اروپايي‌ها تقريبا تصور درستي از اساس اين جنبش‌ها ندارند و به تبع تبليغات رسانه‌ها، اين انقلاب‌ها را هم چيزي مانند همه جنبش‌هاي اعتراضي در سراسر جهان مي‌دانند. آن‌ها اصلا خبر ندارند كه مسلماناني كه در سال گذشته اين حركت را شروع كردند، مي‌خواهند با الگوبرداري از نظام ايران، يك ساختار حكومتي پيشرفته و مبتني بر رأي آزاد مردم بر اساس احكام و قوانين اسلامي در كشورهاي خود ايجاد كنند. در اروپا حتي اخبار مربوط به پيروزي اسلامگرايان در انتخابات پارلماني مصر هم به شدت سانسور شد.»

وي در پايان هم از قصد خود براي ادامه تحصيل در ايران و حوزه علميه قم در آينده‌اي نزديك خبر داد و بيان داشت: «چهره آقاي خامنه‌اي، صداي آقاي خامنه‌اي، صحبت‎هاي شورانگيز آقاي خامنه‌اي و در يك كلام شخصيت آقاي خامنه‌اي تنها اميد ما براي ادامه دادن به زندگي در اين شرايط سخت است. وقتي مي‌بينيم كه ايشان با جديت و قوت قلب از پيش‌روي اسلام و فراگير شدن آن در تمام جهان سخن مي‌گويند، انگار يك مرهم بر زخم‌هاي زندگي اجتماعي ما در كوزوو گذاشته مي‌شود. -در حالي كه اشك‌هايش جاري مي‌شود-، من واقعا باورم نمي‌شود كه فردا مي‌توانم ايشان را از نزديك ببينم و با ايشان صحبت كنم و صحبت‌هايشان را بشنوم.»

خانه‌اي در ميان انقلابيون بحرين نيست كه سخنراني‌هاي آقاي خامنه‌اي در آن نباشد

صداي اذان كه در راهروي كناري سالن مي‌پيچد، متوجه مي‌شويم كه بخش ابتدايي اجلاس به پايان رسيده و اكنون مهمانان براي نماز و نهار بايد به هتل بازگردند. همين مساله موجب شد تا آخرين مصاحبه را در حين حركت به سمت اتوبوس شيك مهمانان بگيرم. يك دختر جوان اندونزيايي كه چفيه‎اي را به عنوان روسري بر سر دارد و پرچم ايران را بر دوش انداخته، در حالي كه با گام‌هايي محكم و آرام به سمت اتوبوس مي‌رود، از احساس خطر غرب نسبت به الگو شدن ايران در ميان جوامع اسلامي خبر داد و گفت: «امريكا اكنون در يك عمل انجام شده قرار گرفته؛ براي همين مي‌داند كه ممانعت از وقوع انقلاب‌هاي اسلامي در خاورميانه و شمال آفريقا غيرممكن است. بر همين اساس در نظر دارد تا با تغيير الگوي حكومتي موردنظر مردم، باز هم شرايط را به نفع خود تغيير دهد. ترسي كه از الگو شدن ايران اسلامي در رسانه‌هاي غربي وجود دارد، بر همين اساس است. آن‌ها هر روز نام يك كشور را به عنوان الگوي مطلوب نظام سياسي اسلامي معرفي مي‌كنند تا ايران فراموش شود؛ از تركيه و مالزي گرفته تا عربستان و قطر.»

اما نتيجه تلاش غربي‌ها چه خواهد شد؟ اين دختر مسلمان اهل سنت اين‌گونه پاسخ مي‌دهد: «البته مشخص است كه مسلمانان راه خودشان را انتخاب كرده‌اند. امام خامنه‌اي رهبر همه ما مسلمانان است و به خوبي راه را به ما نشان داده است. من به عنوان كسي كه با انقلابيون بحريني در ارتباط است، مي‌گويم كه تك تك سخنراني‌هاي ايشان در سريع‌ترين زمان ممكن توسط خود مردم بحرين به عربي ترجمه مي‌شود و به صورت دست به دست ميان مردم مي‌چرخد. تقريبا خانه‌اي در ميان مردم انقلابي بحرين وجود ندارد كه از كتاب‌ها، مقالات و سخنراني‌هاي ايشان خالي باشد.»

ساير مهمانان هم كم كم سوار اتوبوس شده‌اند و به سمت هتل استقلال مي‌روند. اكنون من مانده‌ام و برج زيباي ميلاد و آفتاب زمستاني تهران كه جسمم را نيز همانند قلبم گرم مي‌كند؛ گرماي قلبي كه به من اطمينان مي‌دهد آن بشارت الهي را كه «و نريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثين.

راوي : مهدي خانعلي زاده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.