سمنان/ رییس سازمان حفاظت محیط زیست؛

60 هزار مركز پایش زیست محیطی در كشور ایجاد می شود

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست كشور از برنامه ایجاد 60 هزار مركز پایش زیست محیطی در كشور خبر داد.

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ 'محمد جواد محمدی زاده' روز سه شنبه  گفت: این تعداد قرار است در برنامه پنجم توسعه در كشور ایجاد شود.  

وی با بیان اینكه این مراكز از اتصال برخط برخوردارند گفت: تاكنون 350 نقطه به این شبكه متصل شده است.  

وی برنامه امسال این سازمان را برای ایجاد این مراكز یك هزار نقطه بیان كرد و اظهار داشت: این تعداد در طول برنامه پنجم توسعه به 60 هزار نقطه افزایش می یابد.

محمدي زاده گفت: سازمان حفاظت  محیط زیست براساس مصوبه كه در قانون برنامه پنجم توسعه وجود دارد این پایش لحظه ای را انجام داده و استفاده از فن آوریهای روز دردستور كار قرار داده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح كرد ازحدود 85 هزار واحد صنعتی كه در كشور وجود دارد حدود 175 مورد آلایندگی دارند و در برنامه پنجم كل آلایندگی را مرتفع می كنیم و هم با سیستم پایش و آنلاین ، كنترل لازم و مفید را داشته و توسعه و صنعت در كشور هیچكدام آلایندگی نداشته باشد.

وی با بیان اینكه آدرس سامانه سایت این شبكه به اطلاع مردم می رسد گفت: مردم می توانند با ورود به این سایت از طریق دوربین های فعال از وضعیت زیست محیطی مطلع شوند.

رئیس سازمان محیط زیست كشور با بیان اینكه از سال آینده صنعت خودروی كشور استانداردهای یورو چهار را دریافت می كند افزود: ارتقای كیفی خودرو و فرآورده های نفتی می تواند برای سال آینده ارمغان خوبی در كاهش آلاینده ها باشد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف افتتاح چندین پروژه از جمله دو تصفیه خانه در شهرك های صنعتی سمنان و گرمسار به استان سمنان سفر كرده است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.