غضنفری با اشاره به راه‌اندازی 242 انجمن حامی حقوق مصرف‌كننده در سراسر كشور گفت: مصرف‌كننده ایرانی مظلوم‌ترین مصرف‌كننده جهان است و باید او را با حقوق خود آشنا كرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران زیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راه اندازی 242 انجمن حامی حقوق مصرف كننده در سراسر كشور گفت: این انجمن ها نقش مهمی در افزایش آگاهی مصرف كننده ایرانی نسبت به حقوق حقه خود دارند.

 مهدی غضنفری در نشستی با هیات مدیره انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف كننده در محل ساختمان مركزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت تاكید كرد : با توجه به اینكه مصرف كننده ایرانی مظلوم ترین مصرف كننده جهان است ، باید او را بیش از بیش با حقوق خود آشنا كرد تا هنگام خرید احساس نكند كه حقی از او ضایع شده است .

وی گفت:هم اكنون در تمامی 31 استان كشور انجمن های حامی حقوق مصرف كننده راه اندازی شده و براین مبنا 70 درصد كل شهرستان ها دارای این نوع انجمن ها هستند .

به اعتقاد غضنفری ، حمایت از حقوق مصرف كننده از طریق بهبود رقابت در بازار تامین می شود زیرا وجود رقابت منصفانه و فضای مناسب رقابتی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به حفظ منافع مصرف كنندگان منجر می شود.

وی با بیان اینكه مصرف كنندگان فاقد اطلاعات لازم جهت حفظ منافع خود هستند، افزود: آگاهی از معادله بقا، آگاهی مصرف كننده از حقوق خود، ارایه خدمات از سوی تولیدكنندگان، توزیع كنندگان از جمله پیش نیازهای رعایت حقوق مصرف كننده است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین چهار حلقه تولید كننده ، توزیع كننده ، مصرف كننده و بازرسی را مورد توجه قرار داد و گفت: انجمن های حامی حقوق مصرف كننده در تمامی این زنجیره باید مراقب باشند و اجازه ندهند به حقوق مردم آسیب وارد شود.

از نظر غضنفری ، باید انجمن های حامی حقوق مصرف كننده با شبكه ای از تجزیه و تحلیل در خصوص حقوق مصرف كننده فرایند رسیدگی به این حقوق را كامل كنند و از سویی این انجمن ها در شبكه بازار جایگاه خود را تعریف كنند.

به گفته وی ، در زمان حاضر كشور نیازمند یك گروه محقق ارزشمند در حوزه حقوق مصرف كننده است كه ابزار رسانه را بشناسد و دراین عرصه نیز انجمن های مردمی نقش مهمی را برعهده دارند.

وی بر اتصال انجمن های حامی حقوق مصرف كننده به گروه های اجتماعی، ارایه نظرات مشورتی، ارایه تصویری شفاف تاكید كرد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: شركت فعال در نشست مسئولان در شهرستان ها و مراكز استانی ، پیگیری حقوق مصرف كنندگان از طریق مراجع ذیصلاح، اطلاع رسانی به ویژه ملی و در سطح رسانه ها ، كمك گرفتن از مدل ملی سنجش رضایت مشتری، همگانی كردن دفاع از حقوق مصرف كننده، مجاب كردن تولید كنندگان و وارد كنندگان به ارایه خدمات پس ازفروش ، تدوین بسته های آموزشی برای عموم مردم و مصرف كنندگان از جمله انتظارات از انجمن های ملی حمایت از حقوق مصرف كننده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار