بیرجند/

کاهش ازدواج با اتباع و مهاجران خارجي در خراسان جنوبی

ازدواج با اتباع و مهاجران خارجي در خراسان جنوبي رو به کاهش است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛  رئيس دفتر اتباع و مهاجران خارجي خراسان جنوبی  با بيان اين مطلب به قوانين مربوط به ازدواج زنان ايراني با اتباع خارجي و اصلاحات بعدي آن اشاره کرد و گفت: در صورت نبود منع قانوني، انجام اين ازدواج ها منوط به اجازه مخصوص از دولت است.
به گفته موسوي نژاد، ميزان ازدواج با اتباع و مهاجران خارجي در استان رو به کاهش است و آمار موجود مربوط به سال هاي قبل و موارد ازدواج هم ازدواج دختران استان با اتباع خارجي بود و آمار ازدواج مردان خراسان جنوبي با اتباع زن کم و فقط 2 مورد بوده است.
وي بيشتر آمار ازدواج با اتباع خارجي را مربوط به مناطقي مثل درميان، اسديه و ... عنوان و تصريح کرد: ازدواج هاي ثبت شده با اتباع خارجي مربوط به سال هاي گذشته است.
رئيس دفتر اتباع و مهاجران خارجي خراسان جنوبی  با اشاره به پيامد ازدواج هاي غير قانوني و ثبت نشده با اتباع خارجي گفت: برخي اقدام به ازدواج شرعي و نه قانوني با اتباع خارجي غير مجاز که بيشتر افغان هستند مي کنند و اين ازدواج ها ثبت قانوني نمي شود.
به گفته موسوی نژادعمده دليل ثبت نشدن ازدواج ها در خراسان جنوبي نبود سرپرست خانوار براي انجام مراحل ثبت است و اين مسئله باعث مي شود که بيشتر خانواده ها پس از تولد فرزندان براي ثبت قانوني ازدواج هاي خود اقدام کنند.
وی  با اشاره به قانون تعيين تکليف تابعيت ازدواج زن ايراني با تبعه خارجي ادامه داد: در موارد ازدواج قانوني و با اجازه دولت فرزندان تا قبل از 18 سالگي داراي پروانه اقامتي هستند و بعد از اتمام 18 سالگي مي توانند تغيير تابعيت دهند و شناسنامه دريافت کنند.
وي با اعلام ممنوعيت ازدواج با اتباع خارجي غير مجاز بر اطلاع رساني در زمينه اقدام هاي قانوني براي ازدواج با اتباع و مهاجران خارجي تاکيد کرد و گفت: بيشتر ازدواج هاي ثبت نشده با اتباع خارجي به دليل ناآگاهي خانواده ها بوده است که در اين زمينه بايد فرهنگ سازي شود./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.