دانشگاه مبدا همه تحولات در جامعه است

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آیین افتتاح پانزدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت،دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی گفت:دانشگاه نقش مهمی در تحولات علمی جامعه ایفا میکند.

به گزارش خبرنگار صنفی، آموزشی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آیین افتتاح پانزدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت ، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی که عصر دیروز در سالن اجتماعات دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد بیان داشت:کنگره فعلی سه مولفه دارد که شامل دولت به عنوان مجری و مرید طرح های بزرگ است که در مسیر تحولات و پیشرفت کشور مطرح میشود؛ مولفه دوم صنعت است که پیشبرد اهداف صنعتی در مسیر رفاه عمومی بوده و این مولفه وجود و پیشرفتش بسیار حائز اهمیت است و مولفه سوم دانشگاه است که مبدا تمامی تحولات در جامعه محسوب میشود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه کارخانه آدم سازی بوده و با توجه به همه پتانسیل های موجود در آن نقش مهمی در تحولات علمی ایفا میکند افزود:در این سه دهه اخیر با توجه به فرصت هایی که برای دانشگاهها پیش آمده ؛ مجموعه اعضای هیات علمی و دانشجویان تمامی همت و توان و خلاقیت خود را به عرصه ظهور گذاشتند بطوری که در یک دهه اخیر شاهد افزایش مقالات در مسیر تولیدات علمی بودیم.

رهایی تصریح کرد:هر جا مسیری بازشده و برنامه ای تدوین شده است دانشگاهها نقش موثری داشتند و در بحث ارتباط با صنعت نیز بسیار خوب عمل شده است.

وی تاکید کرد:توسعه و تجاری سازی فناوری به عنوان امری مهم مطرح است که دانشگاهها جهت گیری خوبی در این زمینه داشتند و حرکتهای مطلوبی را برای پیشبرد اهداف ملی در این زمینه انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه این نوع همکاری ها باعث بروز تحولات بزرگ در کشور میشد اظهار داشت:بحث پیشرفت در هوافضا،ابررایانه ها و سایر ارتباطات حاصل همفکری دانشگاه و صنایع است که با خود باوری و خودکفایی و استقلال متخصصان و محققان صنعت و دانشگاه با تکیه بر خلاقیت و اعتماد به نفس خود و با پیگیرهای مستمر مبدا تحولات بزرگ در کشور شده اند.

*جهت گیری دانشگاهها به سمت توسعه و تحقیقات صنعتی و فناوری است

وی ادامه داد:امید است یکسری فرآیندها مدیریت شود و دانشگاه ها علاوه بر تربیت نیروی متخصص به دنبال مدیر تحقیق و توسعه با استاندارد بین المللی باشند .

دکتر رهایی خاطرنشان ساخت:امروز نیازمند پیمان غیررسمی و استراتژیک بین دانشگاه و کارآفرینان ،صنعت و دولت هستیم تا بتوانیم در جهت افزایش منافع و رفع نیازهای جامعه گام های بیشتر و موثرتری برداریم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار