باشگاه خبرنگاران گزارش مي‌دهد؛

ليست هاي متعدد اصولگرايان و همپوشانی كانديداها در تهران

تا کنون 13 ليست اصولگرا در تهران اعلام موجوديت كرده اند و احتمالا دو ليست ديگر نيز به آنها اضافه مي شود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، تا کنون  13 ليست اصولگرا در تهران اعلام موجوديت كرده اند و احتمالا 2 ليست ديگر نيز به آنها اضافه مي شود.

اين ليست ها در قالب جبهه متحد اصولگرايان، جبهه پايداري انقلاب اسلامي، جبهه ايستادگي، جبهه بصيرت و بيداري اسلامي، جبهه صداي ملت (منتقدين دولت دهم)، جبهه حاميان ولايت، جنبش عدالت و مهرورزي، جبهه جهادگران انقلاب اسلامي، حاميان گفتمان انقلاب اسلامي، جبهه توحيد و عدالت (حاميان مشايي)، جبهه عدالت طلبان ايران اسلامي، جبهه دانشگاهيان انقلاب اسلامي و جامعه اسلامي دانشگاهيان ايران اعلام حضور کرده اند.
این لیست ها در مجموع حدود 70 درصد اشتراک دارند و از 390 نفری که انتظار می رود از طريق این 13 لیست معرفي شوند  كمتر از 30 درصد تنها در يك ليست  و مابقي كانديداها حداقل در دو ليست و حتي برخي در بيش از 5 ليست انتخاباتي حضور دارند.
زاكاني: تعدد ليست و رقابت درون گروهي را به نفع جريان اصولگرايي نمي‌دانم
علیرضا زاکاني رییس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعدد ليست هاي اصولگرايان گفت: من اين تعدد ليست را مناسب نمي دانم و به نفع کساني مي دانم که رقيب اصلي جريان اصولگرايي هستند. اميدواريم اين رقابت درون گروهي به گونه اي حل شود.

توكلي: بهتر است براي تعدد ليستهاي اصولگرايان چاره اي انديشيده شود
احمد توكلي نيز با اشاره به تعدد ليست اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم تصريح كرد:‌ خوب بود كه اين اتفاق پيش نمي‌آمد حالا كه اينگونه شده بهتر است براي آن چاره‌اي انديشيده شود.

دهقان: اصولگرايان با عدم وحدت و ارايه ليست‌هاي متعدد متحمل ضرر مي‌شوند
دبير کل جامعه اسلامي فرهنگيان با بيان اين که تجربه نشان داده است که اصولگرايان با عدم وحدت، نتايج خوبي در انتخابات نداشته اند، تصريح کرد: اصولگرايان، در شرايط خاصي با ارايه ليست هاي متعدد، ضرر مي کنند، ممکن است اصلاح طلبان از اين شرايط به نفع خود بهره برداري کنند.

استقبال حدادعادل از تعدد ليستهاي اصولگرايان
رئيس کميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به اينکه انتخابات آزادانه مردم با ارايه يک ليست واحد منافات دارد گفت: تعدد ليست هاي گوناگون ممکن است مقداري افزايش مشارکت را هم در پي داشته باشد.

آيت الله مهدوي كني: رقابت سالم اشکالی ندارد
رئیس مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به اين سؤال که آیا رقابت بین اصولگرایان سبب کاهش رأی به آنها نمی‌شود، گفت: اگر رقابت طوری باشد که به تخریب یکدیگر منجر نشود، هیچگونه اشکالی ندارد.
در هر صورت تهران به 30 نماينده از مجموع 660 کانديداي تاييد صلاحيت شده اين شهر نياز دارد و بيش از 8 ميليون نفر مي توانند به اين کانديداها که اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل هستند راي بدهند.
برخي صاحبنظران این تعدد لیست ها در شرایط رقابتی سالم را مفید و باعث افزایش حضور می دانند و برخي ديگر نظري بر خلاف اين دارند./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار