بازي درماني بهترين راهكار درمان ترس است

بازي درماني و شناسايي عامل ترس دو راه مهم براي درمان ترس است.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ معصومه اسلامي ، کارشناس ارشد روان شناسي با اشاره به اين كه عوامل متعدد زيستي، روان شناختي و خانوادگي در بروز ترس تاثير گذار است، اظهار داشت: تغيير در شيوه زندگي محل سکونت، جدا شدن از والدين ، برخوردهاي نادرست والدين، خيال بافي و پردازش موارد متعدد در ذهن کودک، شنيدن خاطره هاي ترسناک از ديگران بدون توضيح، تهديدهاي دوستان و والدين و از همه مهم تر نداشتن آگاهي در مورد مسائل مختلف در ايجاد ترس اثر به سزايي دارد.

وي توجه کردن به سن کودک در درمان ترس را موثر دانست و تصريح کرد : برخي از ترس ها در سنين خاصي ،طبيعي هستند اما اگر ترس در کودک مدت زيادي طول بکشد بايد پيگيري هاي لازم براي درمان آن انجام شود .

وي تاکيد کرد : حفظ خونسردي والدين و عجله نکردن در رفع ترس در درمان آن موثر است .

اسلامي عنوان کرد: سرزنش کردن کودکان به علت ترس آن ها روش بسيار نامناسب است به طوري که روند درمان را کندتر مي کند همچنين ترس ممکن است براي بزرگترها غيرمنطقي اما براي خود کودک بسيار منطقي جلوه کند.

وي اظهار داشت : گاهي اوقات ترس کودک به علت همانند سازي با والدين بروز مي کند که در واقع عامل ترس در خود والدين مشاهده مي شود و به همين منظور در درمان ترس ، والدين هم بايد مورد بررسي قرار گيرند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار