رئیس بخش جراحی قلب باز مرکز فوق تخصصی قلب و عروق امام علی(ع) مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان از انجام موفق عمل جراحی بای پس کرونر و تعبیه شدن میکر(باطری دائم) به طور هزمان برای اولین بار در کاشان خبر داد.

 محمد صادق پورعباسی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:این بیمار 65 ساله به علت سنکوب به اورژانس مراجعه کرده واقدامات درمانی،درگیری عروق کرونر اصلی و کاهش ریتم قلب در اثر بلوک کامل را نشان داد به همین علت پس از انجام آنژیوگرافی عروق کرونر تحت عمل بای پس عروق کرونر با یک پیوند شریانی و 4 پیوند وریدی قرار گرفته و در هنگام عمل جراحی پیس میکر دائم برای بیمار گذاشته شد.

وی افزود:در این نوع عمل جراحی قلب با استفاده از یک رگ از پا،دست یا زیرقفسه سینه بیمار روی رگ تنگ یا مسدود شده پیوند انجام می شود به طوری که جریان خون از طریق رگ جدید به عضله قلب برسد.

وی تصریح کرد:این بیمار پس از 18 ساعت در حال حاضر از نظر علائم حیاتی پایدار،کاملا هوشیار و با وضعیت مناسب در بخش مراقبت های ویژه بستری این مرکز می باشد.

دکتر پورعباسی اظهار داشت:تاکنونحدود 150 عمل جراحی قلب باز در مرکز تخصصی درمانی امام علی (ع)مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان انجام شده است.

وی بیان کرد:این مرکز با داشتن امتیازاتی چون جدیدترین تجهیزات استاندارد و به روز دنیا،تیم مجرب و با سابقه جراحی در 30 بهمن ماه 1389 با حضور وزیر بهداشت،درمان وآموزش پزشکی افتتاح و نخستین عمل جراحی باز در این مرکزدر تاریخ 22/ 4/90 انجام شده و هم اکنون به صورت شبانه روزی در تمامی ایام هفته آماده ارائه خدمات به شهروندان کاشانی و شهرهای هم جوار است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.