پروژه مجتمع مسکونی ارکیده را که به خاطر دارید!

ارکیده شهر ری بعد از 10 سال شکوفا شد

پروژه ای که در یک مقطع زمانی در سالهای گذشته شروع شد و سرمایه گذاری در شهر ری اقدام به ساخت مجتمع های مسکونی در سالهای 79 و 80 کرد و هر یک از واحدها رابه 4 نفر فروخت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اعضای این شرکت با هدف کلاهبرداری از متقاضیان خرید مسکن آپارتمان های فاز یک را به مردم نشان می دادند اما در تنظیم قرارداد فاز دوم مجتمع مسکونی ارکیده را می فروختند در حالی که هیج واحد ساخته شده ای وجود نداشت.

*پرونده ای با 4400 شاکی

پرونده ارکیده با 4 هزار و 400 شاکی تحت رسیدگی قرار گرفت.

با شکایت چند هزارمالباخته پرونده ارکیده در دادگستری شهر ری به جریان افتاد و با دستور ویژه رئیس قوه قضاییه و هماهنگی دادستان تهران تحقیقات ادامه یافت و سرانجام مشخص شد چهار هزار و 400 نفر با پرداخت مبالغی بین 3 تا 4 میلوین تومان فریب خورده و کلاه گشادی به سرشان رفته است.

*پرونده ارکیده به خط پایان رسید/ شهرداری مطالبات خود را بخشید

مشکل اعطای پایان کار مجتمع ارکیده که یکی از خبرسازترین پرونده ها در چند سال گذشته بود با مساعدت شهرداری منطقه 20 حل شد.

طی نشستی که با حضور دادستان شهرستان ری فرماندار شهر ری شهردار منطقه 20 و مجری طرح و اعضای هیئت مدیره برگزار شد شهرداری منطقه 20 بخشی از مطالبات خود را بخشید و توافق نامه ای برای اعطای پایان کار واحدها بسته شد.

در همین راستا شهرداری منطقه 20 درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس توافق به عمل آمده مجری طرح بخشی از جریمه مقرر را پرداخت کرده و مراحل صدور پایان کار با سرعت در حال پیگیری است و در صورتی که ساکنین همکاری لازم را در خصوص رفع اضافه بناهای خود داشته باشند تا پایان سال 90 پایان کار واحدها صادر می شود.

مجتبی عبداللهی ادامه داد: در اصل پروانه صادر شده این مجتمع هزار و 65 واحد بوده اما تعداد واحدهای ساخته شده هزار و 150 واحد است که برای آن یک پایان کار کلی می دهیم که مالکین بر اساس این پایان کار به اداره ثبت مراجعه می کنند و صورت مجلس تفکیک برای هر واحد تنظیم می شود و برای هر واحد یک سند 6 دانگ صادر می شود.

*مساعدت 26 میلیاردی شهرداری تهران

عبداللهی با اشاره به مساعدت شهرداری در مورد این پرونده اذعان داشت: این پرونده مشکلات فراوانی را برای شهروندان و شهرداری تهرن و منطقه ایجاد کرده بود که با مساعدتهای ویژه نزدیک به 26 میلیارد تومان توسط شهرداری تهران به مالکینی که در این پرونده متضرر شده بودند پرداخت شد تا مشکل مردم حل شود.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه ما مصمم هستیم تا مشکل پایان کار این واحدها حل شود اخیرا طی نشستی که با هیئت مدیره مجتمع داشتیم توافق شد مالکین مبلغی را به عنوان جریمه اضافه بناهایی که خارج از پروانه ساخته شده است به شهرداری پرداخت کنند این در حالیست که ما یک سوم جریمه را دریافت می کنیم وی تصریح کرد: زمان اعطای پایان کار مجتمع و پیشرفت آن نیز به میزان همکاری ساکنین بستگی دارد تا با همکاری شهرداری اضافه بناهای احداث شده رفع شود و پایان کار نیز سریعتر صادر شود.

*تشکر ساکنین ارکیده از شهرداری

با توجه به اینکه از زمان پیش فروش و ساخت و تحویل واحدهای ارکیده بیش از 10 سال می گذرد شنیدن اعطای پایان کار این مجتمع ساکنین را به وجد آورد.

یکی از ساکنین مجتمع که به گفته خودش جزو اولین ساکنین این مجتمع است در خصوص شنیدن این خبر گفت: 5 سال از زمان تحویل واحد می گذرد اما تاکنون به دلیل تخلف شرکت سازنده پایان کار دریافت نکردیم که این خود بر قیمت آپارتمان تاثیر گذاشته و تا حد بسیاری آن را پایین کشانده وقتی خبر اعطای پایان کار از سوی شهرداری را در روزنامه خواندم خیلی خوشحال شدم که بعد از این همه سال بالاخره مشکل پایان کار و سند خانه ام حل می شود.

یکی دیگر از ساکنین که مرد میانسالی است می گوید:در ابتدا قرار بود واحدها را 18 ماهه تحویل دهند اما چندسالی از ساخت آن گذشت و بعد از تحویل نیز با مشکل نداشتن سند مواجه شدیم و به همین دلیل ما از خدمات شهرداری نیز محروم شدیم امیدواریم که با اعطای این پایان کار مشکل چند ساله ما هم رفع شود از شهرداری نیز به خاطر مساعدت و پیگیری این پورنده تشکر می کنم.

*ارکیده آغاز راه است

با توجه به اینکه پروژه هایی همچون ارکیده در شهر ری کم نیست و با همچین مشکلی مواجه هستند که مدیران شهری رفع کامل مشکل آنها را نیز در دستور کار دارند.

در این خصوص شهردار منطقه 20 گفت: مصمم هستیم پروژه هایی که در سالهای گذشته با مشکل ساخته شده چنانچه قانون مقررات ضوابط و ایمنی به ما اجازه دهد نسبت به رفع مشکل آن و اعطای پایان کار آن اقدام کنیم.

عبداللهی ادامه داد: مجتمع هایی که در سالهای گذشته ساخته شده اند و مشکل سازه ای و ایمنی دارند ما را هم دچار مشکلات ضوابطی و مقرراتی خودمان کردند اما تصمیم داریم که پروژه های مشکل دار داخل شهر را اصلاح کنیم.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون نیز در خصوص رفع مشکل این مجتمع ها اقداماتی انجام دادیم کاری که در پروژه دولت آباد کردیم در همین خصوص بود پروژه دولت آباد که نزدیک به 30 سال از ساخت آن می گذشت و مشکل پایان کار داشت با مساعدت شهرداری تعدادی از پایان کارها اعطا شده و مابقی نیز در حال صدور است.

ما هم امیدواریم با اعطای پایان کار تا پایان امسال دغدغه فکری بیش از 5 هزار نفر از شهروندان این منطقه حل شود./ز

گزارش از فاطمه هنرور
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار