تا پایان هفته جاري انجام مي شود:

نهايي شدن برنامه آموزشی پرستاری طب سنتی و مکمل

عضو کمیته تدوین برنامه پرستاری طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی تهران از نهایی شدن برنامه آموزشی پرستاری طب سنتی و مکمل تا پایان این هفته خبر داد.

 

 

به گزارش سرويس علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران علیرضا نیکبخت نصرآبادی در گفت وگو با خبرنگار نظام پرستاری اظهار کرد: : پس از تدوین این برنامه هیئت بورد پرستاری این برنامه آموزشی را به دفتر شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت ارسال می کند.

 

 

وی گفت: در راستای تخصصی و آکادمیک شدن طب سنتی نیاز شد تا بسیاری از پروسیجرهای مرتبط با طب سنتی و مراقبت های خاص نظیر یکسری اعمال یداوی و تکنیکال در تشخیص و درمان به پرستاران سپرده شود.

 

وی ادامه داد: حتی برخی اعمال تهاجمی چون فسد، حجامت تخصصی، استفاده از تکنیک هایی مانند ماساژدرمانی، زالودرمانی، داروشناسی طب سنتی، نحوه آماده سازی دارو، تجویز و مصرف آن، مراقبت های قبل، بعد و حین استفاده از دارو، توجه به تداخلات داروهای طب سنتی و دیگر داروها همگی در دوره کارشناسی ارشد پرستاری طب سنتی گنجانده است.

 

عضو کمیته تدوین پرستاری طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: البته واحدهای تخصصی دیگری چون احکام، تاریخ و اخلاق پرستاری و واحدهای عمومی نظیر روش تحقیق، آمار و اطلاع رسانی و واحد کارآموزی برای یادگیری مهارتی تکنیکال در پرستاری طب سنتی گنجانده شده است.

 

نیکبخت با اشاره به وجود واحدهایی ویژه پرستاری جایگزین و مکمل گفت: مباحث تئوری و بالینی مکمل یکدیگر هستند و نمی توان نسبت به آنها نگاهی انفکاکی داشت به ویژه در خصوص رشته هایی که مخاطب آنها انسان است.

 

وی ادامه داد: بی تردید توجه صرف به مباحث تئوریک بدون در نظر گرفتن مباحث عملی و تکنیکال به همان اندازه ضعف در سیستم ارائه خدمات ایجاد می کند که توجه به تنهایی به مهارتهای تکنیکی و سایکوموتور دارد./ع



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.