معاون آموزشی وزیر بهداشت خبر داد:

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پرستاری در مقطع کارشناسی

معاون آموزشی وزیر بهداشت از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پرستاری در مقطع کارشناسی در سال آینده خبر داد و گفت: این افزایش ظرفیت پس از نیازسنجی و بر اساس نیازهای معاونت درمان وزارت بهداشت انجام می شود.

 


به گزارش سرويس علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران محمدعلی محققی در گفت وگو با خبرنگار نظام پرستاری اظهار کرد: هم اکنون نیازی به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد نداریم اما می کوشیم برای سال تحصیلی جدید میزان پذیرش دانشجویان پرستاری در مقطع کارشناسی را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: برای افزایش تعداد رشته های تخصصی در مقطع کارشناسی ارشد نیز باید دید بورد پرستاری وزارت بهداشت چه پیشنهادهای مبتنی بر شواهد و بر اساس نیاز را در چه عرصه هایی ارائه می کنند مواردی که مورد نیاز سلامت باشد و هم اکنون سیستم آموزشی کشور آمادگی توسعه اما نه بی هدف یا اقتباسی و ترجمه شده بلکه بر اساس اهداف و نیازهای کشور را دارد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت درباره پذیرش جنسیتی در حرفه پرستاری نیز گفت: در این خصوص مشکل در میزان ظرفیت نیست و وزارت بهداشت برای پذیرش پرستاران مرد ظرفیت دارد اما آنچه که مطرح است عدم استقبال مردان از حرفه پرستاری است که باید با فرهنگسازی زمینه ارتقاء جایگاه شغلی و نیز ایجاد انگیزه و جاذبه فراهم شود./ع



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار