از 20 دی ماه؛

سوگواره مصیبت کربلا در سمنان برگزار می‌‏شود

به منظور بسط و گسترش مکتب عاشورا و ترویج هنر دینی، سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان اقدام به برگزاری سوگواره‏ای با عنوان "مصیبت کربلا" می‏ کند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، سرپرست سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان در همین ارتباط گفت: با ابزار هنر، انتقال مفاهیم دینی و ارزشی به جامعه آسان‏تر است.


محمد نوروزیان بیان کرد: سازمان بسیج هنرمندان به همین منظور اقدام به برگزاری سوگواره مصیبت کربلا کرده است تا بتواند سهمی هر چند کوچک در این مسیر داشته باشد.


سرپرست سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان اجرای تلفیقی پرده‏خوانی و تعزیه را یکی از برنامه‏های این سوگواره عنوان کرد و گفت: گروه‏های تعزیه و پرده‏خوانی سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان با حضور هنرمندان پیشکسوت در کنار هنرمندان جوان اجرای برنامه را بر عهده دارند.


نوروزیان همچنین از برگزاری شب شعر عاشورایی در کنار برگزاری سوگواره خبر داد و گفت: در نظر داریم با دعوت از شاعران برجسته و متعهد استان سمنان برنامه شعرخوانی متناسب با ایام اربعین سیدالشهدا نیز داشته باشیم.


وی در پایان خاطرنشان کرد: این سوگواره با مشارکت و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان و بسیج مداحان استان سمنان در روزهای 20، 21 و 22 دی ماه در سالن تئاتر شهر فرهنگسرای کومش سمنان برگزار خواهد شد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.