سرباز آمريكايي: بدليل ناراحتي روحي افغانها را کشتم !

نظامي آمريکايي كه روز گذشته 17 تن از شهروندان افغان را به ضرب گلوله كشت، مدعي شد بدليل ناراحتي روحي افغانها را کشته است!

به گزارش گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيره، این نظامی آمریکائی بدون هیچ دلیلی در سحرگاه یک شنبه از پایگاه خود خارج و با ورود به سه خانه روستائی شانزده غیرنظامی را کشت که نه تن از کشته شدگان کودک هستند.

این حادثه در دل شب و در روستای نزدیک پایگاه نظامیان امریکائی رخ داده است. در میان کشته شدگان چند کودک و چند زن دیده می شوند یکی از کشته شدگان کودک دوساله است و مادر این کودک دو ساله به خبرنگاران گفت: آیا کودک دوساله اش از طالبان بوده که باید کشته شود؟

از این حادثه باید به عنوان بدترین حادثه در طول جنگ افغانستان نام برد.

در پی این حادثه کرزای با چندنفر از رهبران قبائل گفتگو کرده است و آنها از این اقدام نظامی امریکا ئی به عنوان کشتار یادکرده اند.

اقدام نظامی آمریکا در کشتار افغانها درزمانی روی می دهد که روابط بین افغانها ونظامیان آمریکائی درپی سوزاندن نسخی از قران کریم در پایگاه هوائی بگرام در ماه گذشته تیره است.

سخنگوی ایساف ضمن ابراز تاسف از این رخداد و بدون انکه در مورد علت اقدام این نظامی امریکائی توضیحی دهد تنها گفته است حادثه تحت بررسی است.

کفیل سفیر امریکا در افغانستان تنها ضمن ابراز تاسف از این رخ داد گفت آمریکا به تداوم روابط با افغانستان برای بدست امدن صلح وبرقراری امنیت پایبند است مسئله ای که منافع مشترک هر دو کشور است.

وی گفت ما از هر حمله به غیرنظامیان افغانی متاسف هستیم و هرگونه خشونت را محکوم می کنیم وبه مردم افغانستان قول می دهیم حامل این حادثه محاکمه خواهد شد. 

نظامیان امریکائی به تنهائی مجاز به خروج از پایگاه خود نیستند هنوز معلوم نیست که چرا این نظامی آمریکائی درنیمه شب پایگاه خودرا ترک و دست به این اقدام خشن زده است و چرا ماموران محافظ پایگاه جلوی وی را نگرفته اند وبه همین خاطر حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان و دولت افغانستان خواستار توضیح دولت آمریکا شده است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار