دبير كل دفتر تحكيم وحدت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وحدت در برابر هجمه دشمنان خارجي نقطه قوت جنبش دانشجويي در سال 90

مهدي اميريان تبيين نقاط قوت و ضعف جنبش دانشجويي پرداخت و گفت: عملكرد دفتر تحكيم وحدت انتقال فضاي اعتدال و عقلانيت را به همراه روحيه انتقادي به فضاي سياسي كشور است.

مهدي اميريان در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران عملكرد جنبش دانشجويي در انتخابات  مجلس نهم را مطلوب ارزيابي كرد و گفت: جنبش دانشجويي در انتخابات مرحله اول رسالت دانشجويي خود را انجام داده است.
وي در ادامه افزود: تلاش جنبش دانشجويي براي افزايش مشاركت حداكثري مردم و حضور پررنگ آنان در انتخابات نمره قابل قبولي را كسب كرد كه اولويت نظام نيز بود.
دبير كل دفترتحكيم وحدت در بيان راهكارهاي مشاركت حداكثري در انتخابات گفت: از جمله راهكارهايي كه براي ترغیب افراد براي مشاركت در اين امر سياسي استفاده كرديم، بيان شاخص هاي معيار و كانديداها در گفتمان انقلاب و آرمان هاي امام، معرفي جريان هاي شخصيت هاي سياسي در جلسات پرسش و پاسخ دانشجويي بود كه تا حد قابل قبولي خوب عمل كرد.
وي در تبيين نقطه آسيب عملكرد جنبش دانشجويي، گفت: مطرح نكردن جريان هاي اصلح در مرحله دوم انتخابات فضاي مشارکتی كشور را رو به كاهش مي برد؛ اما جنبش دانشجويي بايد تلاش خود را در گرم نگه داشتن تنور انتخابات بيشتر كند از سويي مطالبه جدي از اصحاب رسانه و به خصوص رسانه ملي داريم که فضاي عادلانه اي را براي افكار عمومي و رسانه اي براي گروه هاي مختلف فراهم كند.
اميريان در تبيين نقاط ضعف و قوت عملكرد جنبش دانشجويي وحدت جنبش دانشجويي را در برابر هجمه دشمنان خارجي دانست و خاطر نشان كرد: روحيه فعال و تهاجمي جنبش دانشجويي در حوادث پاسداشت شهداي هسته اي به منزله قهرمان ملي، اعتراض به گزارش احمد شهيد و مقاومت در برابر تحريم ها و تهديدها خوب عمل كرد. از سويي در تبيين سياست داخلي و انسجام آنان به خوبي عمل نكرد.
دبير كل دفتر تحكيم وحدت عملكرد دفتر تحكيم وحدت از انتقال فضاي عقلانيت و اعتدال با حفظ روحيه انتقاد پذيري به فضاي سياسي كشور دانست و خاطر نشان كرد: استقلال و حريق در عملكرد يك ساله دفتر تحكيم وحدت ثابت شده است كه در بيانيه ها و موضع گيري ها خود را نشان داده است.
وي ابراز اميدواري كرد: دفتر تحكيم وحدت در سال هاي بعد نسبت به چند سال اخير جريان سازتر و نقادانه تر عمل كند. چرا كه با توجه به ظرفيت هاي ماهوي كه در اساسنامه براي آن لحاظ شده است مي تواند حفظ استقلال و بي طرفي خود به عنوان يك ديدبان تيزبان به نمايندگي از ملت بپردازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار