دانشنامه هنرمندان؛

علی لهراسبی،صدايي با حس غريب

قطعه "حس غریب" به عنوان آخرین قطعه آلبوم دریایی ها نخستین آلبوم علی لهراسبی این خواننده پاپ کشورمان را به اوج می رساند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران علی لهراسبی متولد بهار و اولین فرزند خانواده ای 6 نفره است. پدرش از بازنشستگان نیروی هوایی و مادرش  خانه دار است.

لهراسبی تحصیلاتش را در زمینه رشته الکترونیک و تا مقطع کارشناسی دنبال کرده است، وی فعالیت جدی خود را از سال 1374 آغاز کرد و در سال 1379 تعدادی از آثار خود را برای ارزیابی به دست مسئولان وقت صدا و سیما می سپارد و چندی بعد با نظر مساعد ایشان برای ادامه همکاری مواجه شده و اجرای تیتراژ "کلبه سپید" را برعهده می گیرد و در واقع  این اولین حرکت رسمی او در زمینه موسیقی پاپ امروزی به شمار می رود.

لهراسبی در سال 1381 پس از دو سال وقفه، به دنیای موسیقی بازگشت و پس از خواندن تیتراژ سریال "دریایی ها" نخستین آلبوم خود را با  همين عنوان روانه بازار کرد که قطعه آخر این آلبوم به نام "حس غریب" باعث شد طرفداران بسیار زیادی برای خود دست و پا کند، پس از دریایی ها چند کار مثل "خاک و پلاک"، "نیمکت"،" تیتراژ برنامه صبح بخیر ایران"، "روبه بهار" و "زندگی"  از لهراسبی پخش شد.

اجرای تیتراژ "پیله های پرواز" باعث شد همه مردم علی لهراسبی را به عنوان خواننده ای جوان و خوش صدا بیش از پیش بشناسند.

آلبوم دوم لهراسبی با عنوان "مثلث" پس از 4 سال وارد بازار موسیقی شد و پس از آن نیز مخاطبان شاهد اجرای تیتراژهای "عبور شیشه ای"، "زوج های موفق" و" بوی عیدی" از جانب این خواننده جوان بودند.

اجرای کنسرت های متعدد در نقاط مختلف کشورمان به همگان ثابت کرد علی لهراسبی به خواننده ای محبوب در عرصه موسیقی پاپ تبدیل شده است.

آلبوم 14 در سال 1387 به عنوان سومین آلبوم علی لهراسبی منتشر شد که با این رخداد طرفداران لهراسبی از او چهره ای با تجربه و کار آشنا در ذهن خود ساختند.

انتشار چهارمین آلبوم علی لهراسبی با عنوان "تصمیم" در زمستان سال 1390 بار دیگر به مخاطبان این خواننده پاپ این مژده را داد که وی برای علاقه هوادارانش احترام بی نظیری قائل است، چون در ساخت قطعات و اجرای آنها به سلیقه مخاطب اهمیت بسیاری می دهد.

اجرای کنسرت های متعدد پس از انتشار هر آلبوم لهراسبی از برنامه های اصلی وی به شمار می رود که هر بار کنسرت های وی با استقبال پرشور هواداران موسیقی پاپ روبرو شده و می شود./م/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار