آزمايشات نمونه گيري درون چاهي شركت پيرا حفاري ايران

متخصصان شركت پيراحفاري ايران توانستند 30 نمونه درون چاهي براي آزمايش هاي PVT (پي وي تي) چاه هاي نفت را با استفاده از دستگاه هاي جديد OPS/PDS انجام دهند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ دشتي پور مدير عامل شرکت پيرا حفاري ايران گفت: با بيان اينکه اين آزمايش‌ها پارسال به درخواست و زير نظارت كارشناسان معاونت مهندسي نفت شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب به منظور بررسي خواص سيال مخزن و با هدف كسب اطلاعات لازم و برنامه‌ريزي مديريت صيانتي توليد از مخزن انجام شده است.

وي افزود: آزمايش PVT از مهمترين آزمايش هاي انجام شده بر روي سيالات مخازن هيدروكربوري است و به طور عمده شامل تعيين خواص فشار، حجم و دماي سيال مخزن است.

دشتي پور گفت:‌ پيش از اين نمونه گيري بوسيله دستگاه راسكا (RUSKA) انجام مي شد كه فاقد دقت و اطمينان كافي بود و به همين علت نمونه‌هاي برداشت شده از عمق چاه ، كيفيت و دقت لازم را براي انجام آزمايشات پيش گفته نداشت و اين در حالي است که دستگاه‌هاي جديد OPS/PDS كه در سطح كشور تنها در اختيار شركت پيراحفاري ايران است نسبت به دستگاه قبلي داراي دقت بيشتر، هزينه كمتر و سادگي در عمليات چاه‌پيمايي است.

شركت پيراحفاري ايران يكي از چهار شركت فني تخصصي زير مجموعه شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب است كه در اسفند 1382 تاسيس شد./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار