داشتن یک خانواده سالم در گرو همکاری زوجین

تحقیقات نشان داده که مهمترین عامل برای داشتن یک خانواده سالم همکاری و مدیریت هر دو زوجین است.

الهام مردان پور کارشناس ارشد جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: خانواده در آموزه های دینی و فرهنگی ما از جایگاه ویژه ای برخوردار است بسیاری از فرهنگ ها نیز سلامت جامعه را در گرو سلامت خانواده می دانند و بر برنامه ریزی و سرمایه گذاری در جهت تحکیم بنیان خانواده و حفظ حریم آن را توصیه می کنند.
وی با اشاره به این که مدیریت سلامت خانواده بر عهده زوجین است، گفت: مدیریت تک محوری توسط زن بدون آگاه نمودن مرد، سلامت خانواده را به خطر می اندازد به همین منظور مطالعه ای با هدف بررسی اهمیت نقش مردان در سلامت خانواده انجام شد.
مردان پور عنوان کرد: نتایج نشان داد با توجه به اینکه اکثر مردان جامعه از جمله پدر، همسر، کارفرما، رهبران مذهبی نقش های مختلفی را بر عهده دارند اجرای برنامه مشارکتی در خانواده می تواند در افزایش سلامت خانواده تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی با بیان اینکه برای بهبود وضع اجتماعی تلاش برای بهبود وضع خانواده و افراد آن مهمترین مسئله است، اظهار داشت: بی شک در بسیاری از موارد برای رسیدن به سلامت خانواده نیاز به مشارکت و سلامت مردان است تاکنون اکثر فعالیت هایی که در جهت ارتقا سلامت صورت گرفته بر روی زنان متمرکز شده است و به نظر می رسد که در جهت سلامت مردان در بهبود سلامت خانواده فعالیت های کمتری صورت گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: باید توجه داشت مردان کمتر از زنان به پزشک مراجعه می کنند و اغلب ارجاعات آنها به پزشک نیز به علت بیماری های جدی است بنابراین باید آگاهي مردان در خصوص بیماری های در کمینشان ارتقا پیدا کند./عط

 

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار