لزوم تداوم جذب سرمايه هاي غير دولتي در بخش سلامت

مشاور رئيس دانشگاه در ديدار نوروزي با دكتر لاريجاني و اعضاي هيات رئيسه، جذب سرمايه هاي غير دولتي و سلامت نيروي انساني را از جمله محورهاي تحقق شعار " توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني" دانست.

 


به گزارش سرويس علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: در ديدار نوروزي رئيس دانشگاه و اعضاء هيئت رئيسه با استادان، مديران، كاركنان و دانشجويان كه در سالن اجلاس دانشگاه برگزار شد، دكتر اعتماديان، مشاور رئيس دانشگاه با اشاره به انتخاب شعار " توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني" از سوي مقام معظم رهبري در ابتداي سال 1391 گفت: همواره به دنبال فرصتي براي جذب سرمايه هاي غير دولتي به سيستم بهداشت و درمان كشور بودم و عقيده دارم از اين طريق مي توان علاوه بر افزايش كيفيت خدمات، پرداخت از جيب مردم را نيز كاهش دهيم چرا كه منابع دولتي محدود بوده و پاسخگوي نيازهاي اين بخش نيست.
وي با بيان اينكه بخش هاي ديگر كشور نيز از منابع خصوصي و خيرين كشور براي توسعه واحدهاي مختلف خود استفاده مي كنند، خاطر نشان كرد: در سال گذشته با هدف توسعه واحدهاي مختلف اقدام به جذب سرمايه هاي خارج از سازمان كردم به گونه اي كه تا كنون توانستيم نزديك به 200 ميليارد تومان منابع غير دولتي را در بخش سلامت وارد نماييم و اميدوارم امسال كه سال سرمايه ايراني و توليد ملي نام گذاري شده، اين روند تداوم يابد.
دكتر اعتماديان، توريسم درماني را فرصتي ديگر براي جذب منابع خواند و تصريح كرد: در بازديدي سفير افغانستان اعلام كرد كه به صورت متوسط با روزي 8 پرواز بيماران اين كشور براي درمان به هند فرستاده مي شوند و ابراز تمايل كرد تا در صورت تسهيل شرايط اين بيماران براي انجام درمان به ايران فرستاده شوند.
وي مشكلات اخذ ويزا، ضعف سيستم هاي ارتباطاتي و نبود مكانيزمي براي جذب بيماران را از جمله دلايل عدم توانايي كشور در جذب بيماران منطقه دانست و افزود: اينگونه فرصت ها در بخش سلامت و درمان بيشمار بوده و با جذب بيماران منطقه مي توانيم علاوه بر توسعه كيفيت خدمات، هزينه هاي پرداختي مردم را نيز كاهش دهيم.
وي با بيان اينكه خوشبختانه دكتر لاريجاني همواره حامي اينگونه طرح ها بوده و از آنها حمايت كرده اند، يادآور شد: اميدواريم در سال جديد بتوانيم روند جذب سرمايه را بهبود بخشيم.
مشاور رئيس دانشگاه، بهداشت و افزايش اميد به زندگي را از جمله مقولاتي دانست كه بايد به آنها توجه بيشتري شود و گفت: يكي از شاخص هاي توسعه يافتگي در كشورها، اميد به زندگي است كه اكنون در ايران 71 سال است و اگر بخواهيم اين شاخص را افزايش دهيم بايد به درمان و سلامت نيروي انساني توجه بيشتري نماييم./ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار