اطلس گياهي 18 استان در مرحله نهایی تدوین است

دبير ستاد توسعه علوم و فناوري گياهان دارويي و طب سنتي گفت: در حال حاضر اطلس جامع پوشش گیاهی 18 استان کشور مراحل نهايي تدوين را طي مي كند و در ساير استان‌ها نيز این روند در حال اجرا است.

 

 

به گزارش سرويس علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران دكتر محمدحسن عصاره در گفت وگو با خبرنگار دفتر ارتباطات و اطلاع رساني معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري، با اشاره به ضرورت تدوين اطلس جامع پوشش‌هاي گياهي كشور اظهاركرد: تاكنون شناخت و اطلاعات ما از حوزه‌هاي منابع طبيعي و رويشگاه‌هاي كشور به صورت تفكيك شده، تا حدودي ناقص بوده است از اين رو تدوين اطلس كامل و يكپارچه پوشش هاي گياهي ضرورت داشته است.

مشارکت با وزارت جهاد كشاورزي برای تدوین اطلس پوشش‌های گیاهی

دبير ستاد توسعه علوم و فناوري گياهان دارويي و طب سنتي معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه تصريح كرد:‌ در این راستا با مشاركت وزارت جهاد كشاورزي به ويژه موسسه تحقيقات جنگل‌ها و مراتع، تدوين اطلس جامع پوشش‌هاي گياهي كشور آغاز شد كه بر اساس آن، اين موسسه متعهد شده است طي يك تا دو سال آينده كل نقشه پوشش گياهي كشور را در مقياس يك به 50هزار و در مناطقي، يك به 250 هزار تدوين كند.

وی خاطرنشان كرد: اطلس جامع پوشش هاي گياهي كشور نشان دهنده ظرفيت منابع طبيعي و رويشگاه‌هاي كشور براي كشت گياهان دارويي است كه كمك زيربنايي بسيار خوبي به فناوران و سرمايه‌گذاران در حوزه كشاورزي و كشت گياهان دارويي مي كند.


اطلس گياهي 18 استان در مرحله نهایی تدوین

دبير ستاد توسعه علوم و فناوري گياهان دارويي و طب سنتي معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری افزود: این نقشه پس از تدوين به تفكيك استان‌ها در اختيار دانشگاهيان و پژوهشگران قرار خواهد گرفت؛ در حال حاضر نیز نقشه‌هاي 18 استان مراحل نهايي تدوين را طي مي كند و در ساير استان ها نيز این روند در حال اجرا است.

دکتر عصاره در پایان خاطر نشان کرد: طی دو سال آينده اين نقشه به عنوان زيرساخت علمي مناسب در اختيار محققان و پژوهشگران در حوزه كشاورزي و كشت گياهان دارويي قرار خواهد گرفت./ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار