قم/

محدودیت جغرافیایی در جستجوی املاک به پایان رسید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: وجود محدودیت جغرافیایی در جستجوی املاک با راه‌اندازی سامانه بانک جامع اطلاعات املاک و مستغلات قم به پایان رسید.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از قم، یونس عالی‌پور ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از هفت پروژه فناوری اطلاعات استان که در تالار معصومیه استانداری برگزار شد، «ملک‌ آوران، بانک جامع اطلاعات املاک و مستغلات استان قم» را سریع‌ترین راه دستیابی به املاک و مستغلات در قم عنوان کرد و گفت: یکی از بزرگترین دغدغه‌های شهروندان مستاجر تمدید قرارداد یا یافتن ملک جدید به منظور رهن و اجاره است.

وی ادامه داد: این نگرانی تا زمان یافتن محل جدید و استقرار در آن به صورت مداوم ادامه دارد و برای واحدهای تجاری، متقاضیان خرید و حتی مالکان دغدغه‌های خاص خود وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ابراز داشت: بعد از سال‌ها مطالعه و انجام نظرسنجی از 700 نفر از مشاوران املاک استان قم در رابطه با دلایل عدم استفاده از سامانه‌های اینترنتی و همچنین عدم استفاده شهروندان از این تکنولوژی راه‌حلی مناسب برای این مشکل پیدا شد.

عالی‌پور گفت: با راه‌اندازی سامانه بانک جامع اطلاعات املاک و مستغلات قم خواسته‌های سه طرف دولت، مشاوران املاک و شهروندان تامین می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و مزایای این سامانه تصریح کرد: امکان ثبت موارد عرضه ملک و تصویرهای مرتبط در سامانه، طراحی به صورت جامع و قابل استفاده بر بستر اینترنت، پشتیبان‌گیری از اطلاعات موجود و... از جمله این مزایا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان داشت: عدم محدودیت جغرافیایی در جستجوی املاک، صرفه‌جویی در هزینه، وقت و کاهش ترددهای شهری برای جستجوی املاک، دسترسی سریع، مطمئن و طبقه‌بندی شده به فهرست کاملی از املاک دلخواه، حذف محدودیت‌های جغرافیایی با ایجاد بازار فرا منطقه‌ای و ... از مزایای بهره‌مندی از این سامانه است.

عالی‌پور خاطرنشان کرد: شفافیت و سادگی جستجو، سرعت دریافت صفحات، خصوصی بودن اطلاعات خریدار، انجام حمایت‌ها و مراقبت‌های فنی، گرافیک و صفحه‌آرایی مناسب و درج اطلاعات در سامانه توسط مشاوران املاک مجاز از ویژگی‌های فنی بانک جامع اطلاعات املاک و مستغلات استان قم است./ج1

برچسب ها: قم ، املاک ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.