زاهدان/

نامه امام جواد (ع) به حاكم وقت سیستان خوشنویسی می شود

مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نامه تاریخی امام محمد التقی الجواد (ع) به حسین بن عبدالله نیشابور حاكم وقت سیستان توسط خوشنویسان برجسته استان خوشنویسی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، حجت الاسلام عباس دانشی افزود: بیش از 50 نفر از خوشنویسان سیستان و بلوچستان در 12 خرداد ماه جاری قبل از اقامه نماز جمعه به امامت حجت الاسلام طباطبایی در مصلی المهدی زابل، این اثر تاریخی- فرهنگی را خوشنویسی می كنند.
وی بیان كرد: اسدالله نجفی، میر محمد علوی، احمد و عباس بوستانی، رحمان شهسواری و یوسف علی شهركی از جمله خوشنویسان برجسته سیستان و بلوچستان هستند كه در كتابت نامه امام جواد (ع) شركت خواهند داشت.
وی افزود: در صورتی كه كتابت نامه امام محمد تقی(ع) به كار تاثیرگذار و ارزشمندی تبدیل شود به عنوان یك آلبوم در اختیار هنرجویان قرار خواهد گرفت.     
مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: متن نامه امام جواد (ع) به حاكم سیستان در كتاب اصول كافی ( جلد پنچ /صفحه 111 و 112) و كتاب بهار الانوار ( جلد 50 / صفحه 887 ) آمده است.دانشی درباره جزییات این نامه گفت: امام جواد (ع) در این نامه حاكم سیستان را مورد خطاب قرار می دهد و وی را به حفظ حرمت اقشار مختلف مردم، سفارش می كند.    

 وی اظهار داشت: نامه امام جواد (ع) به حاكم وقت سیستان بیانگر این مطلب است كه مردم این منطقه از دیرباز محبت و ارادت ویژه ای نسبت به اهل بیت پیامبر اسلام (ص) داشته اند.
گفتنی است: منطقه سیستان در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده و دارای سه شهرستان زابل، زهك و هیرمند است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.