اصفهان/

طراحي و ساخت اینورتر با قدرت راه اندازی بالا

اینورتر 5.5KVA با قدرت راه اندازی بالا و با استفاده از خنک کنندگی طبیعی تا درجه حرارت 70 درجه سانتیگراد به منظور استفاده در وسائل نقلیه متحرک در شهرک علمی و تحقيقاتی اصفهان ساخته شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان محمود شیخ زین الدین، رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بيان اينكه امروزه با گسترش روز افزون صنعت، اينورترها به عنوان مبدل‌هاي ولتاژ DC به AC، در محل‌هایی که تغذیه ورودی تکفاز و یا جریان مستقیم بوده و به سه فاز احتیاج داشته باشند از جايگاه خاصي برخوردار هستند، اظهار كرد: تفاوت اصلی بین اینورترهای رایج در بازار و اینورترهای مورد بحث در این طرح قدرت جریان راه اندازی بالای این اینورترها است.

محمود شیخ زین الدین افزود: تقریبا تا دو و نيم برابر قدرت نامی، قابلیت کار در شرایط دمایی سخت تا 70 درجه سانتیگراد بدون استفاده از هرگونه فن، مقاومت در برابر لرزش، درجه حفاظت بالا در برابر نفوذ گرد و خاک و آب و نیاز نداشتن به سرویس دوره‌ای به علت استفاده نکردن از فن از مهمترين خصوصيات اين دستگاه می‌باشد.

وي یکی از کاربردهای مهم این دستگاه را استفاده آن به عنوان تغذیه کمپرسورهای لوکوموتیوهای راه آهن دانست و يادآور شد: اين دستگاه می‌تواند مشکل همیشگی لوکوموتیورانان مسیرهای گرمسیری را برطرف نماید.

شیخ زین الدین با بيان اينكه این دستگاه هیچ مشابه داخلی ندارد، عنوان كرد: تعداد انگشت شماری از سازندگان خارجی قابلیت ساخت این نوع اینورتر را دارا می‌باشند.

به گفته رییس این مرکز علم و فناوری، سعی در خرید نوع خارجی به علت تحریم‌های فعلی، قیمت ارزان‌تر از نوع خارجی و امکان تطبیق مشخصات دستگاه بر اساس نیاز و سفارش مشتری عواملی هستند که زمینه رقابت این دستگاه را با انواع خارجی فراهم می‌نماید./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.