توسط واحد علوم تحقيقات كسب شد؛

مقام دوم مسابقات سراسری ساخت و طراحی وسایل فیزیکی کشور

دانشجویان مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی مقام دوم مسابقات کشوری ساخت و طراحی وسایل فیزیکی را كسب كردند.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران، در این دوره از مسابقات که در پایان اردیبهشت ماه برگزار شد ، واحد علوم و تحقیقات تهران با حضور 34 دانشجو در قالب 8 گروه و با مجموع 38 وسیله ساخته شده ، شرکت کرد که دو گروه از انجمن علمی فیزیک مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما به نام های گروه ابوریحان بیرونی با ساخت 15 سازه فیزیکی و گروه پروفسور علی جوان با ساخت 11 سازه فیزیکی موفق شدند به صورت اشتراکی مقام دوم مسابقات را کسب کنند.
بنابراين گزارش، تیم ابوریحان بیرونی این واحد متشکل از آقایان محمدرضا شفیع زاده سرپرست گروه و  امیر ربانی زاده و خانم فرشته معماریان 15 وسایل فیزیکی شامل  تاریک سنج الکترونیکی آسمان  ،دستگاه اثر کرونا  ،هاورکرفت ،ژل بالستیک ،سیال غیرنیوتنی ،ساعت آفتابی ،تلسکوپ  ،فروفلوئید  ، به جوش آوردن آب با استفاده از یخ  ،آتش نسوز  ،اسپکتروسکوپ  ،ورتکس ، پاندول رزونانس  و گهواره یوتن را برای این دوره از مسابقات طراحی و ساخته است.
همچنین گروه پروفسور علی جوان واحد علوم و تحقیقات نیز متشکل از آقایان محمد گودینی سرپرست گروه ، شهاب شریفی، مهدی قدرتی و بهرام مهدوی پور 11 دست سازه فیزیکی  شامل اسیلوسکوپ مکانیکی، ماشین استرلینگ، گشتاور و تعادل دینامیکی، گیرنده امواج خورشید و سیارات، ژیروسکوپ، اثر لیزر و اپتیک و ساخت دستگاه اپتیک روی کلوئید ،موتور الکترواستاتیک  ،پمپ فشار، نوسان دینامیکی ،نور سنج  واثر مغناطیس روی سطح آب را برای این مسابقات طراحی و ارائه کردند.
لازم به ذکر است دانشجویان واحد علوم و تحقیقات از انجمن علمی فیزیک مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما و انجمن علمی مهندسی هوافضا در این مسابقات شرکت کردند .
بر اساس این گزارش، انجمن علمی فیزیک واحد علوم و تحقیقات تمامی سازه های طراحی و ساخته شده خود را در غالب نمایشگاهی در این واحد ، سه شنبه مورخ 16 خرداد ماه جاری در معرض دید عموم دانشجویان و اساتید قرار خواهد داد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار