اختصاصی/

جالب ترین مکان های خالی از سکنه +عکس

مکان هایی که بشر تا زمانی در آنها زندگی می کرده و پس از مدتی آنها را ترک کرده است همیشه برای بسیاری مکانهای جذابی بوده اند.در این مطلب نگاهی به بعضی از این مکان ها خواهیم داشت.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، انسان ها در طول تاریخ به اشکال مختلفی زندگی می کردند. گاهی کوچ نشین بوده و در بسیاری از نقاط به صورت یک جا نشین زندگی می کردند. یک جا نشینی انسان ها در طول تاریخ به تشکیل روستاها و شهرها منجر شده است و در نهایت باعث شده است تا کشورها و تمدن های بزرگی شکل بگیرد. در همین حال بسیاری از این شهرها در طول زمان به دلایل مختلف از جمعیت خالی شده و به صورت خالی از سکنه درآمده است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از این شهرهای خالی از سکنه آشنا کنیم.


بودی – کالیفرنیا
این شهر در سال 1876 میلادی و به عنوان یک مجموعه برای زندگی معدنچیان آغاز به کار کرد. در سال 1880 میلادی جمعیت این شهر به 10 هزار نفر رسیده و در خیابان اصلی این شهر نیز 65 سالن غذاخوری وجود داشت. در همان زمان یک محله چینی ها نیز با چند صد نفر ساکن چینی در این شهر وجود داشت.

با کاهش ذخایر معادن اطراف کم کم از جمعیت شهره کاسته شد و در نهایت بر اثر یک آتش سوزی در سال 1932 اکثر اهالی این شهر را ترک کردند. این شهر و منطقه اطراف آن از سال 1961 به عنوان یک موزه شناخته شده و هر ساله مورد بازدید توریستها قرار می گیرد.


سان زهی – تایوان
در شمال کشور تایوان یک مجموعه روستایی با طراحی پیشرفته برای افراد ثروتمند ساخته شده است. متاسفانه در زمان ساخت این مجموعه چندین تن از کارگران بنا به دلایل مختلف و در حوادث گوناگون جان خود را از دست دادند . این حوادث به همراه کمبود بودجه باعث شد تا این مجموعه در ناحیه " سان زهی " به حال خود رها شده و امروزه به مکانی خالی از سکنه تبدیل شود.


واروشا – قبرس
شهر " واروشا " شهری توریستی در جزیره قبرس بوده و در نوع خود محلی گران قیمت برای سپری کردن تعطیلات به حساب می آمد. در سال 1974 و با شروع جنگ بین یونان و ترکیه بر سر حاکمیت این جزیره ارتش ترکیه به این شهر حمله کرده و آن را تصرف کرد. پس از پایان درگیری ترکها اعلام کردند که بزودی این شهر را تخلیه کرده و به ساکنین اجازه بازگشت می دهند. اما از آن تاریخ به بعد این شهر به عنوان یک منطقه بسته نظامی اعلام شده و خالی از سکنه است.


گونکانجیما – ژاپن
کشور ژاپن دارای جزایر بسیاری در قلمرو خود است که بعضی از آنها دارای جمعیت و بعضی نیز خالی از سکنه است. جزیره " گونکانجیما" جزیره ای است که در سالهای آخر قرن نوزدهم میلادی به عنوان مرکزی برای استخراج ذغال سنگ تبدیل شده بود. تا سالهای پایانی دهه 1950 میلادی این جزیره یکی از پرجمعیترین جزایر در جهان لقب گرفته و در هر هکتار آن 835 نفر زندگی می کردند. در سالهای دهه 1960 و به دلیل افزایش بنزین و کاهش مصرف زغال سنگ در ژاپن این جزیره تخلیه شده و در نهایت در سال 1974 میلادی معدن به طور کامل تخلیه شده و جزیره خالی از سکنه شد.


بالسترینو- ایتالیا
 بالسترینو یک شهر در شمال کشور ایتالیا است که قدمت آن به قبل از قرن یازدهم میلادی باز می گردد. این شهر در طول زمان به خاطر زمین های کشاورزی مرغوب اطراف خود مورد توجه بسیاری از کشاورزان بوده است . در طول قرن ها عمدتا زیتون کاران از جمله ساکنین اصلی این شهر بودند. در حوالی سال 1860 میلادی چیزی در حدود 800 تا 850 نفر در این شهر زندگی می کردند. در سال 1887 یک زلزله به قدرت 6.7 ریشتر بخش هایی از این شهر را نابود کرد. در طول سالهای بعد مردم ساکن این شهر به صورت دسته دسته و به دلیل اطمینان نداشت از عدم وقوع زلزله از این شهر خارج شدند تا در نهایت در سال 1953 این شهر نیز خالی از سکنه شد.


سنترالیا- پنسیلوانیا
این شهر در ایالت پنسیلوانیا آمریکا از سال 1841 به عنوان مرکزی برای تولید زغال سنگ مورد استفاده قرار می گرفته است. در دهه های 1960 و 1970 میلادی صنعت زغال سنگ در دنیا و همچنین آمریکا با رکود مواجه شد. همچنین چند مرحله آتش سوزی در رگهای زغال در اطراف این شهر که برای سالها ادامه پیدا کرد باعث شد تا این شهر از نظر شاخص های سلامت بسیار افت کند. این مشکلات به همراه سست شدن سطح زمین در این ناحیه که به باز شدن ناگهانی چندین چاله در این شهر منجر شد باعث شد تا در نهایت اکثر ساکنین این شهر را ترک کنند.


پرپیات – اوکراین
این شهر در کشور اوکراین امروزی و در زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق و در کنار نیروگاه اتمی چرنوبیل ساخته شده است. در سال 1986 میلادی و پس از وقوع فاجعه نیروگاه اتمی چرنوبیل اهالی این شهر به سرعت تخلیه شدند. بنا بر محاسبات صورت گرفته این شهر تا سالها قابل زیست برای انسانها نخواهد بود.


کراکو - ایتالیا
این شهر ایتالیایی در منطقه جنوب این کشور قرار دارد و از سالهای اطراف 1060 ساخته شده است و به عنوان یک مرکز برای تولید گندم و سایر غلات در ایتالیا مورد استفاده قرار می کرفته است. در سال 1891 میلادی جمعیت این شهر بیش از 2000 نفر براآورد شده بوده است. در طول سالیان قرن بیستم به دلایلی همچون بروز خشکسالی  و یا درگیری در جنگهای جهانی باعث شد است که کم کم جمعیت این شهر تخلیه شده و به سایر شهر های ایتالیا منتقل شدند. / ق پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ebrahimi
۱۰:۳۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
سلام وخداقوت به دوستان .خیلی عالی بودمطلب: ممنون ازشما