طبق مطالعات انجام شده؛

استرس سبب تشدید بیماری های پوستی می شود

برای اینکه بدانید که استرس سبب شعله ور شدن و تشدید چه نوع بیماریهای پوستی می شود بهتر است مطالب زیر را مطالعه کنید.

دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماریها و عضو هیئیت علمی وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی و عضو انجمن لیزر پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مشاهدات نشان داده است که استرس می تواند باعث ایجاد بیماری و یا تشدید علایم پیسوریازیس شود.
وی افزود: از سوی دیگر استرس می تواند باعث شعله ور شدن و تشدید علایم بیماریهای نظیر آکنه، درماتیت، سبورئیک، لک و پیس (برص)، ریزش موی سکه ای ، زونا، تب خال، کهیر و آنژیوادم، پمفیگوس، تعریق بیش از حد، کیست ها و زگیل های پوستی می گردد.

انتظاری خاطر نشان کرد: از سوی دیگر استرس با مکانیسم کاهش سطح ایمنی بدن منجر به افزایش استعداد ابتلا به انواع بیماری های عفونی در پوست نظیر عفونت های قارچی سطحی و عفونت های باکتریال می گردد.

این متخصص گفت: مطالعات حیوانی نشان داده است که استرس با مکانیسم اختلال در عملکرد سلولهای لنفوسیت و سلولهای NK می تواند در زمینه ایجاد سرطان های پوستی نظیر سرطان سلول بازال را فراهم نماید.

وی متذکر شد: استرس همچنین با مکانیسم تخریب عملکرد سلولهای فيبرو بلاست پوستی می تواند منجر به افزایش چین و چروکهای پوستی و تسریع روند پیری پوست گردد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار