کرمان/

امام وجه الله بود

معاون توسعه و مدیریت منابع بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به دلیل اینکه هیچ تعلق خاطری به دنیا نداشت، وجه الله شد، گفت: او با مرگ هم جاودانه شد و این در تشییع پیکر مطهرش توسط 14 میلیون نفر مشخص است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان ، در سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، ویژه برنامه ( محبوب قرن)  با حضور دکتر حشمت الله قنبری معاون توسعه و مدیریت منابع بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

در این مراسم دکتر قنبری با اشاره به اینکه در باور عمومی همه بر این تصورند که بقاء فقط مخصوص ذات اقدس الهی است و انسان ها با مرگ به حاشیه می روند، گفت: بعضی ها برای اثبات بقاء و جاودانگی خداوند از این باور استفاده می کنند که بسیار غلط و اشتباه است چرا که ضرورت فانی بودن برای تثبیت بقاء مقام الهی معنی ندارد.

وی تصریح کرد : خداوند برای اثبات مقام ربانی و کبریایی بودن خود نیازی به حیات و ممات بندگانش ندارد.

معاون توسعه و مدیریت منابع بعثه مقام معظم رهبری با اظهار به اینکه خداوند در قرآن کریم در این مورد به مخلوقات خود بشارت می دهد، خاطر نشان کرد: خداوند بشارت می دهد کسانی که خود را تحت تربیت الهی قرار دهند و وجه الله شوند، جاودانه شده و اصلا آنها برای فنا شدن خلق نمی شوند.

وی با اشاره به خصوصیات و ویژگی های موجود در امام خمینی (ره)، گفت: این تعلق به دنیا داشتن و جزئی از دنیا شدن باعث نابودی می شود، اما کسی که برتر از دنیا شد، هرگز میرا نشده  و تازه پس از مرگ محبوب می شود.

سخنران ویژه برنامه ( محبوب قرن)  با بیان اینکه امام خمینی (ره) رمز جاودانه شدن را از مکتب دین اسلام دریافت کرد، افزود: ایشان به خوبی دریافت که بقاء پیدا کردن و جاودانه شدن تنها در اتصال به دین و پیروی کردن از مکتب قرآن به دست می آید.

وی تاکید کرد: امام راحل بر همین اساس، امر به معروف و نهی از منکر را برخاسته از آنچه که خداوند تبیین کرده است، ادا کرد، نه آنچه که خودش دلش می خواست.

این تحلیل گر تاریخ سیاسی اسلام، با اشاره به زمان تبعید حضرت امام ( ره)، خاطر نشان کرد: ایشان با وجود اینکه در زمان تبعید بسیار غریب بود اما چهره او هرگز شکسته و منفصل نبود زیرا به خدای خود متصل بود.

وی با بیان اینکه تبعید برای امام مکانی شد برای برنامه ریزی و تبیین یک نظام جامع حکومت دینی و اسلامی، گفت: امام از سال 42 تا سال 56 تربیت مردم را عوض کرد و آنان را آماده یک انقلاب بزرگ اسلامی ساخت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.