تشدید بحران اقتصادی اوباما و كامرون را نگران كرده

در پی تشدید بحران اقتصادی در حوزه پول واحد اروپایی، نخست وزیر انگلیس و رییس جمهوری آمریكا شب گذشته در یك گفت و گوی تلفنی خواستار اقدام فوری برای كنترل این بحران شدند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز ، دیوید كامرون و باراك اوباما در این تماس تلفنی تاكید كردند كه برای كنترل بحران اقتصادی در حوزه یورو، باید طرح های فوری به مرحله اجرا گذاشته شود.

نخست وزیر انگلیس و رییس جمهوری آمریكا همچنین بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای احیای اعتماد و اطمینان بازارهای مالی تاكید كردند.

بحران اقتصادی در حوزه یورو، در پی تشدید مشكلات یونان و همچنین بروز نشانه های بحران در اقتصاد كشورهایی نظیر اسپانیا، روز به روز وخیم تر می شود و كارشناسان حتی از احتمال فروپاشی پول واحد اروپایی سخن می گویند.

نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصاد جهانی همچنین در پی رشد ضعیف بخش های اشتغال و تولید در آمریكا و چین، افزایش یافته و طی روزهای گذشته باعث سقوط ارزش سهام در بازاهای مالی اروپا شده است.

نخست وزیر انگلیس امروز همچنین با همتایان كانادایی و نیوزلندی خود در لندن دیدار و گفت و گو كرد كه بر اساس گزارش منابع خبری، بحران اقتصادی محور اصلی این گفت و گوها بوده است.

جورج اوزبورن وزیر دارایی انگلیس نیز امروز در یك كنفرانس ویدیویی با وزیران دارایی هفت كشور صنعتی جهان درباره اوضاع جاری بحث و تبادل نظر كرده است.

همزمان با افزایش نگرانی ها از تشدید بحران اقتصادی در حوزه یورو، دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس قرار است روز پنجشنه برای دیدار و گفت و گو با 'آنگلا مركل' صدراعظم آلمان به برلین برود.

رسانه های انگلیس می گویند: كامرون در دیدار با صدراعظم آلمان بر ضرورت اتخاذ تدابیر سخت تر برای كنترل بحران تاكید خواهد كرد.

انگلیس با اینكه عضو حوزه پول واحد اروپایی یورو نیست ولی به دلیل اینكه بیش از 40 درصد از تجارت خارجی این كشور با كشورهای حوزه یورو انجام می شود، بشدت نگران تاثیرات منفی بحران در حوزه یورو بر اقتصاد ضعیف خود است.

برچسب ها: اوباما ، کامرون ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار