یادداشت//

منشور اخلاقي، قايق نوساز سردرگم در درياي ادب

منشور اخلاقی اين روزها هنوز توانايي لازم براي انعكاس طيف‌هاي مختلف را پيدا نكرده و همچنان در كوچه اول مانده است.

باشگاه خبرنگاران-منشور اخلاقي نويسندگان كه روزي با گذر از طيف نظرات نويسندگان شناخته و ناشناخته كشور، تمامي اقشار ادبي و رسانه‌اي كشور را در مقابل تمامي ابعاد كارآيي خود حساس كرده و ما را به ياد منشور اخلاقي پزشكان و ورزشكاران انداخت، اين روزها هنوز توانايي لازم براي انعكاس طيف‌هاي مختلف را پيدا نكرده و همچنان در كوچه اول مانده است.
اين منشور اين روزها گويا تنها نقشي را كه به درستي ايفا كرده، ايجاد بستري مناسب براي گردهمايي دوستانه نويسندگان و نظردهي آنان در مورد يك مبحث واحد است.
كوچه اول منشور اخلاقي نويسندگان اما گويي خاك گيرايي دارد به مثابه قيرداغ كه در حال حاضر پاگير مسئولان و نويسندگان شده است.
نويسندگاني كه هر از چند گاهي به بهانه مختلف رغبت خود را به هم صحبتي يكديگر از دست نداده و با گرم كردن عرصه حرف و حديث‌هاي حاشيه‌اي و پيراموني، موضوعي را پيچيده كرده و تمامي راه‌ها را براي تسريع شكل‌گيري پديده‌هاي جديد در حوزه ادب بسته‌اند.
حال بايد نشست و ديد كه آيا قايق نوساز افتاده در درياي ادب كه سال پيش توسط مسئولان موسسه فرهنگي خانه كتاب ساخته شده، به سرمنزل غايي خود مي‌رسد يا همچنان در آغاز راه مانده و به رسم تاريخ، با گذشت زمان فراموش مي‌شود./ی2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار