رییس سازمان جهاد كشاورزی اصفهان گفت: در دولت نهم و دهم بیش از 7 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان صورت گرفته است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان محمدرضا نریمانی'امروزدر نشست خبری به مناسبت هفته گرامیداشت جهاد كشاورزی اظهار داشت:این سرمایه گذاری ها به اجرای سه هزار و 391 طرح با اشتغالزایی 16 هزار و 800 نفر منجر شده است.

وی از افتتاح 410 طرح متنوع كشاورزی در استان اصفهان خبر داد و گفت:این طرح ها با اعتبار 840 میلیارد ریال و اشتغال یك هزار و 646 نفر فردا به بهره برداری می رسد.

رییس سازمان جهاد كشاورزی اصفهان افزود: از 410 طرح مذكور، 235 طرح متعلق به بخش آب و خاك، 88 طرح در بخش منابع طبیعی، 33 طرح در بخش دام و آبزیان، 13 طرح در باغبانی، 11 طرح در صنایع كشاورزی، 10 طرح متعلق به امور عشایر و دو طرح در بخش خدمات عمومی و رفاهی حفاظتی می باشد.

نریمانی طرح های افتتاح شده در سال 86 را با امسال مقایسه كرد و گفت:‌در آن سال 41 طرح افتتاح شد در حالیكه امسال شاهد افتتاح 410 طرح در بخش كشاورزی هستیم .

نریمانی با اشاره به رشد هفت برابری در تعداد اشتغال طرح های امسال با سال 86 گفت: در پنج سال گذشته طرح مذكور توان اشتغالزایی 38 نفر را داشت و امسال یك هزار و 646 نفر در قالب 410 طرح بخش كشاورزی شاغل می شوند.

وی اضافه كرد: در بخش اعتبارات نیز در سال مذكور 56 میلیارد ریال برای 41 طرح اختصاص یافت كه این رقم امسال به 840 میلیارد ریال افزایش یافته و بیانگر رشد 13 درصدی در اعتبارات است.

نریمانی افزود: یكی از اولویت های امسال جهاد كشاورزی ،بحث توسعه سرمایه گذاری از طریق منابع دولتی،منابع بانكی ، آورده شخصی و تشكل هاست.

وی اظهار داشت: در سال گذشته بیش از یک هزار و 750 میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش كشاورزی استان اصفهان از طریق آورده اشخاص صورت گرفته و برای امسال جذب سرمایه گذاری از این بخش 2 هزار و 500 میلیارد ریال هدفگذاری شده است./س

برچسب ها: اصفهان ، طرح های ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.