دغدغه هاي دبير جشنواره:

هدف ارتقاي كيفي محصولات ويدئويي است

محمدرضا عباسيان گفت: تمام دغدغه ام از برپايي جشنواره كمك به ارتقا كيفي محصولات ويدئويي است.

محمدرضا عباسيان دبير نخستين جشنواره فيلمهاي ويدئويي تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: حجم توليد محصولات ويدئويي در كشور طي چند سال گذشته به شدت افزايش داشته است اما كيفيت آثار آن طور كه بايد و انتظار داريم نيست.
وي ادامه داد: كمك به ارتقاي كيفي محصولات ويدئويي مهم ترين دغدغه من به عنوان دبير جشنواره است كه علاوه بر كيفيت برگزاري جشنواره بايد كيفيت داوري را نيز به آ‌ن اضافه كنم.
مديرعامل رسانه هاي تصويري همچنين در خصوص توزيع بسته هاي فرهنگي گفت: موسسه به عنوان برگزار كننده جشنواره 10 هزار بسته فرهنگي شامل محصولات موسسه را در 7 جزيره آبهاي نيلگون خليج فارس توزيع كرده است.
عباسيان همچنين در خصوص كمبود تبليغات محيطي در خصوص جشنواره گفت: يكي از حاميان جشنواره شهرداري است كه قرار بر اين شده طي روزهاي آتي تعدادي بيلبورد در سطح شهر نصب شود و اين تبليغات در استان هرمزگان نيز آغاز شده است.
دبير جشنواره به عملكرد بخشهاي مختلف جشنواره اشاره كرد و  اظهار داشت: يكي از بخشهاي جشنواره مربوط به عملكرد موسسات ويدئو رسانه است و همچنين بخش سينما ويدئو مربوط به آثار سينمايي 2 سال گذشته كه وارد شبكه خانگي شده است توسط هيئت داوران بررسي و در نهايت 3 اثر را انتخاب خواهند كرد.
دبير جشنواره همچنين در پاسخ به اينكه استقبال فيلمسازان از شركت در جشنواره چگونه بوده است، تصريح كرد: تا زمان مهلت پايان ثبت نام استقبال بسيار خوبي براي شركت در جشنواره صورت گرفت كه اين استقبال بسيار بيشتر از حد انتظار ما بود.
وي گفت: در بخش رويش ياس و بخش مسابقه ايران كه مربوط به آثار توليدي سال 89 و 90 است و تاكنون از شبكه هاي تلويزيوني شبكه خانگي توزيع نشده اند 213 فيلم ويدئويي دريافت كرده ايم كه هيئت انتخاب در حال انتخاب و بررسي آثار هستند كه بخش خاطره ياس ها مربوط به فيلم هاي دهه 80 تا 90 است.
دبير جشنواره همچنين به تعداد فيلم هاي ارسال شده به دبيرخانه جشنواره اشاره كرد و گفت: بيش از 500 اثر دريافت كرده ايم كه 49 فيلم به بخش مسابقه خاطره ياس راه پيدا كرده است و در بخش بين الملل 50 اثر از 11 كشور دنيا دريافت كرده ايم و پيش بيني مي شود 15 فيلم از 9  كشور در بخش مسابقه بين الملل حاضر باشد.
عباسيان همچنين در پاسخ به اينكه آيا جشنواره در ساليان آينده نيز برگزار مي‌شود بيان كرد: بله، جشنواره صاحب دبيرخانه دائمي شده است و از امروز مقدمات دوره بعد جشنواره نيز فراهم شده است و با توجه به استقبال خوب سينماگران اميد است اين جشنواره با كمك و همت اصحاب رسانه و فيلمسازان در سالهاي آتي نيز برگزار شود.
دبير جشنواره در پايان خاطرنشان كرد: نخستين دوره جشنواره بين المللي فيلم هاي ويدئويي هم زمان با شب مبعث رسول اكرم در تهران 5 روز نمايش خواهيم داشت كه در سينما فلسطين و همچنان 9 بوستان شهر تهران و همزمان در جزيره ابوموسي برگزار خواهد شد كه در روز جمعه 2 تير اختتاميه جشنواره برگزار خواهد شد و روز 4 تير با حضور سينماگران و اصحاب رسانه در جزيره ابوموسي اختتاميه را خواهيم داشت.
گفتني است نخستين دوره جشنواره فيلم هاي ويدئويي از 28 خرداد تا 2 تيرماه برگزار مي شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار