حل مشکلات جهان فناوری با علم ریز فناوری

به وسیله علم ريز فناوری که علمی جدید در دنیای فناوری محسوب می شود می توانیم مشکلات فناوری را به راحتی حل کنیم.

نوید مقصودی، کارشناس ارشد هوا فضا در گفتگو با خبرنگار نجوم باشگاه خبرنگاران گفت: در علم ریز فناوری مواد در مقیاس یک میلیونیم متر کنترل و تولید می گردد این نگاه و دید جدید موجب می شود تا توانایی ساخت اجرایی با مقیاس های کنترل شده و ترکیب های بزرگ تر را داشته باشیم.
وی افزود: هر چه ساختار مواد تولید شده بزرگتر شود خواص آن نیز بسیار مفید و دارای ویژگی های بیشتری خواهد بود.
مقصودی مواد جدید و اشیای پیشرفته ساخته شده به وسیله ریز فناوری را دارای ویژگی های منحصر به فردی دانست و عنوان کرد: این علم قابلیت حل بسیاری از مباحث ومشکلات جهانی فناوری را دارد.

**افزایش اعتبار و کارایی سخت افزارهایی فضایی با استفاده از ريزفناوری
وی اظهار داشت: تولید مواد سبک تر و قوی تر که دارای عمر مفید طولانی تر هستند حاصل تلاش در این فناوری نوین است.
مقصودی تصریح کرد: با وجود ريزفناوری می توان پیش بینی کرد در آینده مسائل غیر قابل حل بیشتر رشته های بزرگ به راحتی حل خواهد شد.
وی یاد آور شد: ریز فناوری توان بالایی برای افزایش اعتبار و  کارایی سخت افزارهای هوا فضا دارد و نیروی زیاد، وزن کم، عمر طولانی و موادی با کاربردهای بیشتر و هزینه کمتر از جمله ویژگی های آن است.
مقصودی تاکید کرد: ریز فناوری یکی از عوامل سرعت بخشیدن به گسترش و رفع مشکلات کنونی علم هوا و فضا محسوب می شود و علم هوا و فضا یکی از دانش هایی است که از سامانه های سریع، فشرده و خودکار استقبال می کند.
وی بیان کرد: وسیله های نقلیه هوایی و فضایی، وسیله های اکتشافات فضایی و هواپیمای جاسوسی از جمله نمونه های بدست آمده در علم ریز فناوری است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
عالی بود خیلی متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
عالی بود خیلی متشکرم
آخرین اخبار