سيد سعيد هاشمي:

طنزنويس در کشور ما نياز به حمايت دارد

طنزنويس با وجود تمام پيشرفت ها و حضور اساتيد برجسته در اين حوزه نياز به حمايت و توجه مسئولان دارد.

سيد سعيد هاشمي،طنزپرداز کشورمان در گفتگو با خبرنگار بخش ادبيات باشگاه خبرنگاران در مورد وضعيت جايگاه طنزنويسي در کشور گفت:استقبال از کتابهاي طنز به خصوص طنز نوجوانان در کشور ما بسيار زياد است و تجديد چاپ کتاب هاي طنز در کشور گواه اين ادعا است.
وي ادامه داد:طنزپردازان در کشور ما خيلي خوب فعاليت مي کنند؛اما حمايت هاي لازم از سوي مسئولان کشورمان از اين حوزه آنچنان که بايد درخشان نيست.
نويسنده کتاب طنز "محله ميکروب ها"اظهار داشت:با وجود چاپ و انتشار آثار درخشان در حوزه ي طنز در کشورمان متاسفانه آنچنان که بايد طنز کشور ما در جهان شناخته شده نيست که براي ترجمه چاپ و يافتن بازار مناسب براي فروش کتاب ها در نقاط ديگر جهان بايد اقداماتي جدي از سوي مسئولان فرهنگي کشور صورت بگيرد.
هاشمي در مورد وضعيت آموزش طنز نويسي در کشور گفت:طنز نويسي بيش از آنکه به آموزش نياز داشته باشد امري غريزي است؛اما با اين وجود براي تربيت طنز نويسان حرفه اي در کشور نيازمند وجود کلاسهاي آموزش حرفه اي با حضور اساتيد برجسته ي اين هنر هستيم.

وي افزود:بحث آموزش طنزنويسي در کشور آنچنان که بايد هنوز به درستي پرداخته نشده است،اما با اين وجود ظنزنويسان خوبي در کشور ما فعاليت مي کنند که آثار درخشاني را به جامعه ادبي و هنري کشور ارائه داده اند./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار