يکي از دانشجويان احضار شده به کميته انضباطي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

چرا مسئولان دانشگاه تهران با عاملان هتاکي به ائمه‌(ع) برخورد نکردند

دانشجوي احضار شده به کميته انضباطي دانشگاه تهران گفت: چرا مسئولان دانشگاه با عاملان هتاکي به ائمه (ع) هيچ برخوردي نکردند، اما با دانشجويان ارزشي برخورد مي کنند.

يکي از دانشجويان احضار شده به کميته انضباطي توسط فرهاد رهبر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران گفت: بعد از چاپ مقاله اي با نام "آدم مي کشند پس هستند" در نشريه صبح فردا، که در آن به حکم ارتداد در اسلام، امام هادي(ع) و قوانين حقوق بشر در اسلام توهين شده بود، دانشجويان طاقت نياورده و نسبت به اين اهانت ها اعتراض کردند.

اين فعال دانشجويي با بيان اينکه بعد از اعتراض دانشجويان به مطالبي که در اين نشريه به چاپ رسيد، برخورد مديران دانشگاه با آنان کاملا منفعلانه بود و هيچ برخورد جدي صورت نگرفت، اظهارداشت: اين امر سبب شد تا بسيج دانشجويي دانشگاه تهران به مناسبت سوم خرداد و شهادت امام هادي(ع)، برنامه عزاداري را طرح ريزي کرده و در قالب دسته عزاداري در روز شهادت امام هادي(ع)، اعتراض خود را  نسبت به توهين به اين امام معظم ابراز کند و مجوز اين عزاداري را هم از رئيس دانشگاه تهران گرفته بودند.

وي با اشاره به اينکه روز عزاداري تماسي با مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تهران گرفته شد که در آن خواستار لغو اين برنامه شدند، تصريح کرد: اين چندمين باري بود که برنامه هاي بسيج دانشجويي دانشگاه توسط فرهاد رهبر ملغي مي شد، مانند اکران فيلم قلاده هاي طلا و دعوت از کساني که بسيج براي برنامه هاي خود از آنان دعوت مي کرد، مانند دعوت از حسن عباسي.

اين دانشجوي دانشگاه تهران گفت: در آن روز دسته عزاداران امام هادي(ع) حرکت خود را ادامه داد و دانشجويان با شعارهايي خواستار برخورد جدي با عوامل نشريه هتاک شدند.

وي به شعارهاي دانشجويان اشاره کرد و گفت: در اين ميان برخي افراد در بين خودشان شعارهايي عليه مديران دانشگاه دادند؛ اما اين موضوع توسط دانشجويان ارزشي جمع شد و فقط شعارهايي که مربوط به برخورد با هتاکان بود ادامه داده شد.

اين فعال دانشجويي بيان داشت: فرداي آن روز 13 نفر از دانشجويان به کميته انضباطي احضار شدند و قرار است هفته بعد به موضوع آنها رسيدگي کرده و براي آنها حکم صادر شود.

دانشجوي احضار شده به کميته انضباطي در پايان خاطرنشان کرد: سوال ما اين است که چرا مسئولان دانشگاه با عاملان هتاکي به ائمه (ع) هيچ برخوردي نکردند، اما با دانشجويان ارزشي که در حمايت از مقدسات، خواستار برخورد با عوامل توهين شدند، برخورد مي شود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار