تربت‌حیدریه/

تلفات تصادفات جاده‌ای تربت‌حیدریه به صفر رسید

رئیس اداره راه و ترابری تربت‌حیدریه گفت: محور تربت‌حیدریه که همیشه از آن به پرتلفات‌ترین مسیر جاده‌ای و جاده مرگ یاد می‌شد چندین ماه متوالی عدد صفر را در نمودار تلفات جاده‌ای خود نشان داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از تربت‌حیدریه، ایمان مقید صبح امروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار فارس در تربت‌حیدریه اظهار داشت: در سال 1390 اجرای اقداماتی زودبازده و کم هزینه در کل حوزه استحفاظی را شاهد بودیم که منجر به کاهش آمار تلفات جاده‌ای در ماه‌های پایانی سال شد و محور تربت‌حیدریه که همیشه از آن به پرتلفات‌ترین مسیر جاده‌ای و جاده مرگ یاد می‌شد چندین ماه متوالی عدد صفر را در نمودار تلفات جاده‌ای خود نشان داد.

رئیس اداره راه و ترابری تربت‌حیدریه ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع زیربنای توسعه شهرستان تربت‌حیدریه، راه و حمل و نقل است.

مقید در ارتباط با راه‌های ارتباطی حوزه شهرستان تربت‌‌حیدریه گفت: راه‌های ارتباطی این شهرستان شامل یک‌هزار و 539 کیلومتر راه همسنگ بوده که از این میان 326 کیلومتر آن راه شهری و 507 کیلومتر آن راه روستایی است و راه‌های شهری جزو مهم‌ترین راه‌های ترانزیتی شرق کشور به شمار می‌رود و اتصال دهنده تمام استان‌های جنوبی به سمت مشهدالرضا است.

رئیس اداره راه و ترابری تربت‌حیدریه افزود: همچنین این مسیر عبور ترانزیت خلیج‌فارس به کشورهای آسیای میانه و افغانستان است.

وی افزود: تربت‌حیدریه چهارراه ارتباطی بیش از 10 شهرستان خراسان‌رضوی به شمار می‌رود و طبعاً از حجم ترافیک بسیار بالایی نیز برخوردار است، به گونه‌ای که حجم عملیات برفروبی و شن نمک‌پاشی در این زمستان سه برابر زمستان سال‌های پیشین بوده است که با موفقیت و بدون حتی یک نفر تلفات پشت سر گذارده شد.

رئیس اداره راه و ترابری تربت‌حیدریه گفت: به منظور برقراری ترددی مستمر و ایمن، بازگشایی 18 کیلومتر راه بزرگراهی در محور تربت حیدریه ـ مشهد داشته‌ایم که حدود 38 کیلومتر آن نیز در سال 88 و 89 به بهره‌برداری رسید و 10 کیلومتر باقیمانده آن تا هفته دولت سال جاری بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: در حوزه راه‌های شهری، ساماندهی و بهسازی ورودی شهر تربت‌حیدریه که کلاً به طول هفت کیلومتر است نیز آغاز شد که 6.5 کیلومتر ابنیه فنی و یک کیلومتر زیرسازی و آسفالت و جدول گذاری تکمیل شد و برای ادامه و تکمیل عملیات احتیاج به حدود 2 میلیارد تومان اعتبار است.

رئیس اداره راه و ترابری تربت‌حیدریه در ارتباط با راه‌های روستایی افزود: در سال 90 و در حوزه راه‌های روستایی نیز احداث و آسفالت محورهای روستایی کسکک و احمدآباد شیخ به طول جمعاً 2.8 کیلومتر با صرف هزینه 300 میلیون تومان اجرا شده و اجرای کامل ابنیه فنی و زیرسازی محورهای روستایی کلاته ثم ـ گرماب ، کامه علیا ـ بکاول، اسدیه ـ کوهی ـ گیشا جمعاً به طول 10.7 کیلومتر که به میزان 800 میلیون تومان هزینه در برداشته که آماده آسفالت است آسفالت آنها اجرا خواهد شد.

مقید گفت: با اقدامات صورت گرفته و بازدیدهای مسئولان وزارتخانه راه و شهرسازی که از شهرستان داشته‌اند، اداره راه و ترابری تربت حیدریه این افتخار را نیز پیدا کرد که در میان ادارات هم‌تراز خود (از قبیل مشهد و نیشابور و سبزوار) در رتبه نخست برخورداری روستاهای بالای 50 خانوار از نعمت راه آسفالته قرار گیرد که به میزان 95.5 درصد است./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.