تبریز/

قسمت شمالی تبریز دهکده گردشگری می شود

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دهکده گردشگری شمال تبریز گفت: قسمت شمالی تبریز تبدیل به دهکده گردشگری می شود تا توانمندی های بالقوه در این منطقه بالفعل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، محمد رضا زعفرانی افزود: قسمت های شمالی تبریز علی رغم دارا بودن طبیعت بکر تاکنون به مقصد گردشگری تبدیل نشده اند و تبدیل این منطقه به دهکده گردشگری امکان استفاده از قابلیت های منطقه را فراهم می سازد.

زعفرانی با بیان اینکه از نظر مکان یابی در استان، نقاط بسیاری جهت سرمایه گذاری وجود دارند، خاطر نشان کرد: مجاورت این منطقه با جنگل های شمال تبریز از دلایل انتخاب آن به منظور سرمایه گذاری به شمار می رود. وی تنها خلأ  موجود بر سر راه سرمایه گذاری در شمال تبریز را عدم وجود راه ارتباطی عنوان کرد و  گفت: احداث اتوبان ارمنستان مشکل راه ارتباطی را حل کرده است.

سرمایه گذار دهکده گردشگری شمال تبریز ضمن تقدیر از سازمان میراث فرهنگی برای تمام حمایت های مادی و معنوی از سرمایه گذاران با تأکید بر اینکه قبل از درخواست برای دریافت هر گونه تسهیلات، شرکت خود را ملزم به انجام تعهدات در قبال پروژه می داند، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح، در وهله نخست، جذب گردشگر داخلی و سپس برون مرزی است.

 زعفرانی با اشاره به اینکه فاز اول طرح از نیم فصل دوم شروع خواهد شد، مساحت زمین اختصاصی به این منظور را 70 هکتار اعلام کرد. وی دهکده گردشگری شمال تبریز را  شامل منطقه رفاهی، تفریحی- توریستی، اقامتی و خدماتی دانست و از قابلیت تبدیل آن به منطقه نمونه گردشگری خبر داد. این سرمایه گذار، با ابراز نارضایتی از کندی روال اداری طرح، علی رغم پیگیری های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: در صورت اتمام مراحل اداری، مشکلی در روند اجرای طرح  وجود ندارد./س
برچسب ها: دهکده ، گردشگری ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.