تبریز/

انتخاب مقاله پژوهشگران دانشگاه تبریز به عنوان مقاله برتر کل سال 2011 در الزویر

مقاله پژوهشگران دانشگاه تبریز تحت عنوانPerformance-based seismic design of steel frames using ant colony optimization به عنوان مقاله برتر سال 2011 در Elsevier انتخاب شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، این مقاله با همکاری دکتر علی حدیدی و دکتر بهمن فرهمندآذر از دانشکده عمران دانشگاه تبریز، دکتر سیامک طلعت اهری از دانشکده فنی مهندسی مرند وابسته به دانشگاه تبریز و پروفسور علی کاوه از دانشگاه علم و صنعت در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد مهندس فرزین رضازاده انجام یافته و در مجله Journal of Constructional Steel Research به چاپ رسیده است.

در این تحقیق بهینهسازی لرزهای قاب­های فلزی با استفاده از روش اجتماع مورچه ها مورد توجه قرار گرفته  و سطوح عملکرد چندگانه به همراه طراحی بهینه سازه ها به طور همزمان به منظور کاهش هزینه ساخت سازه و تقاضای شکل پذیری انجام پذیرفته است .

 انجام تحلیل غیرخطی برای یافتن پاسخ سازه در سطوح عملکرد مختلف و ترکیب آن با روش اجتماع مورچه ها به عنوان یک روش فراکاوشی برای تعیین جواب بهینه هدف اصلی تحقیق بود.

شایان ذکر است این مقاله پیشتر نیز در فصول مختلف سال 2011 به عنوان مقاله برتر انتخاب شده بود و اکنون به عنوان مقاله برتر در کل سال 2011 انتخاب شده است./س
برچسب ها: انتخاب ، مقاله ، پژوهشگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.