عضو مرکز تحقیقات دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت : استفاده از دهان شویه برای پیشگیری از بیماری های امساج لثه جنبه کمکی دارد و به هیچ عنوان جایگزین مراقبت های بهداشتی دهان و دندان نمی شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران  مشهد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر حمید رضا عرب با اشاره به اینکه برخی بر این عقیده هستند که استفاده از دهان شویه برای از بین بردن جرم های دندانی کافی است اظهار داشت : برای از بین بردن جرم های دندان باید از روشهای مکانیکال از جمله مسواک و اقدامات دندان پزشک استفاده کرد و دهان شویه نمی تواند جایگزین این روش ها شود .

دانشیار گروه پریودنتولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه میکروب ها بر روی سطوح سخت دندانی و پشت زبان تجمع می کنند و در صورت گیر افتادن ممکن است توده های میکروبی را ایجاد کنند خاطر نشان کرد : دهان شویه ها می توانند تا حدودی محیط دهان را ضد عفونی کنند اما نباید این ماده را جایگزین دیگر روش های بهداشت دهان و دندان کرد .

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه جرم های دندانی در صورت رسوب بر روی دندان موجب بیماری لثه ، خوردگی و تحلیل استخوان فک شود اظهار داشت : در این مواقع بهترین راهکار برای از بین بردن جرم های دندانی ، جرمگیری است .
عرب با اشاره به اینکه عامه مردم بر این باورند که با انجام جرم گیری توسط دندانپزشک ،مینای دندان آسیب شدید می بیند و از بین می رود خاطر نشان کرد : جرم گیری به هیچ عنوان به مینای دندان آسیب نمی رساند و لازم است هر فرد به طور سالانه و در برخی از موارد سه تا شش ماه یک بار این اقدام انجام شود .
وی خاطر نشان کرد : جرم گیری برای سلامتی امساج نگهدارنده دندان است و هیچ گونه ضرری برای مینای دندان ندارد./س 

برچسب ها: دهان شویه ، مسواک ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.