درخواست شخصيت‌هاي فلسطيني از مصر براي كمك به حل پرونده اسرا

شخصيت هاي حقوقي و قضائي فلسطين، از مقامات مصر درخواست كردند تا با افزايش فشار بر رژيم صهيونيستي، اسراي دربند فلسطيني در زندانهاي اسرائيل را كمك كنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيرة؛ اين شخصيت ها همچنين خواهان اجراي فوري بندهاي تفاهم نامه بين نمايندگان اسرا با مقامات رژيم صهيونيستي در مورد اجازه ديدار اسرا با خانواده هايشان شدند.

به موجب اين تفاهم نامه كه با نظارت مصر انجام شد، خانواده اسراي فلسطيني مي توانند در ماه، فرزندان بازداشت شده خود را دوبار ملاقات كنند كه اين تفاهم نامه بارها توسط رژيم صهيونيستي نقض شده است و وكلاي اين اسرا با ارزيابي اين وضعيت از مقامات مصري بويژه رئيس جمهور منتخب اين كشور خواستند تا قضيه اسراي فلسطيني را در اولويت كارهاي خود قرار دهند.

گفتني است؛ 560 اسير فلسطيني از نوار غزه و نزديك به 700 اسير از كرانه غربي رود اردن، همچنان در زندانهاي رژيم صهيونيستي به سر مي برند و از امكانات اوليه براساس قوانين بين المللي و ديدار با خانواده هايشان محروم هستند كه طي روزهاي اخير، با حمايت گروه هاي سياسي مختلف و محمد مرسي رئيس جمهور جديد مصر همراه شدند و مرسي قول حمايت همه جانبه از فلسطين و اسراي آن را در سخنان خود در مراسم تحليف اعلام كرد.

برچسب ها: فلسطین ، اسرائیل ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار