به مناسبت رونمايي از تنديس "حاج احمد متوسليان"؛

قديري ابيانه: حاج احمد متوسليان پيام انقلاب را ماندگار كرد

كارشناس عالي وزارت امور خارجه با اشاره به نقش حاج احمد متوسليان در انتقال پيام انقلاب اسلامي ايران گفت: سمبل‌هاي انقلاب اسلامي ايران در لبنان به نماد مقاومت لبنان تبديل شده است.

محمد حسن قديري ابيانه كارشناسي عالي وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار  سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به مناسب رونمايي از تنديس شهيد حاج احمد متوسليان به عنوان نماد مقاومت اسلامي گفت: رژيم صهيونيستي و عوامل آن برخلاف ضوابط به ربودن 4 ديپلمات ايراني  دست زدند كه حقيقت اين ماجرا و سرنوشت اين 4 ديپلمات با سقوط رژيم صهيونيستي و آ‍زادسازي فلسطين آشكار مي‌شود.

وي در ادامه افزود: مبارزين لبناني تحت تاثير انقلاب اسلامي ايران راه مبارزه را طي كرده و از اين طريق بر كشور خويش را از سلطه رژيم صهيونيستي آزاد كرده و شكست پي در پي وي را نصيب صهيونيست كردند.

كارشناسي عالي وزارت امور خارجه با اشاره به نقش حاج احمد متوسليان و ديگر شهدا در انتقال پيام انقلاب اسلامي ايران گفت: امروز حزب الله لبنان كه خود درس آموخته انقلاب اسلامي ايران است به الگويي براي مبارزين جهان اسلام عرب تبديل شده است و سيد حسن نصرالله به محبوب‌ترين شخصيت عرب نزدملل مسلمان تبديل شده است. رهبري كه افتخارش پيرو از منويات و فرمايشات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) بوده است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: سمبل‌هاي انقلاب اسلامي ايران در لبنان به كرات مورد تجليل قرار گرفته است.

گفتني است همزمان با سي‌امين سالروز اسارت چهار ديپلمات ايراني در بند رژيم صهيونيستي تنديس حاج احمد متوسليان به عنوان نماد مقاومت اسلامي در مرزي‌ترين نقطه لبنان و فلسطين اشغالي نصب خواهد شد.

اين تنديس كه "در پارك ايران" در مرزي‌ترين نقطه لبنان فلسطين اشغالي نصب شده است بعد ظهر شنبه طي مراسمي با حضور خانواده 4 ديپلمات ايراني و حزب‌الله لبنان رونمايي خواهد شد.


 

برچسب ها: قدیری ، ابیانه ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار