اندیشکده استرتفور:

حامیان اپوزوسیون سوریه اول مشکل خود را حل کنند/وفاداری ارتش سوریه به بشار اسد بسیار بالاست

یک اندیشکده غربی در گزارشی راجع به تحولات سوریه نوشت: دو دستگی بین حامیان مخالف دولت کنونی سوریه بحدی است که بهتر است آن ها اول به حل مشکلات خود بپردازند.

به گزارش گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران؛ اندیشکده استرتفور در خصوص "عدم اتحاد نقش آفرینان بحران کنونی سوریه" نوشت:حامیان اصلی اپوزوسیون سوریه یعنی ترکیه، قطر، عربستان و آمریکا در نحوه حمایت از مخالفان نظام بشار اسد با هم اختلاف دارند و نمی دانند که از کدام گروه باید حمایت کنند.

بر اساس این گزارش،ترکیه از یک سو خواهان حمایت از اخوان السلمون سوریه است و سعی دارد خود را به این جریان متصل کند.

عربستان سعودی از سوی دیگر به حمایت مالی از سلفی ها پرداخته و خواهان ایستادگی آن ها در برابر اخوان المسلون است.

این در حالی است که آمریکا کلا مخالف پا گرفتن جریان های اسلامی در سوریه بوده و بیشتر متمایل به سکولارها است.

*ترکیه بازنده بزرگ

این اندیشکده می نویسد: ترکیه متوجه شده است که نمی تواند حمایت ناتو را در حمله به سوریه کسب کند. این در حالی است که اردوغان، نخست وزیر ترکیه در بروکسل سعی کرد این مشکل را چند جانبه نشان دهد.

*ضرب شصت دفاع هوایی سوریه به متجاوزان

"استرتفور" در ادامه می نویسد: ترکیه همچنین در ماجرای سقوط هواپیمای خود متوجه شبکه دفاع هوایی مستحکم سوریه شد. سوریه هم نشان داد که رسوخ به این کشور آسان نیست و توانست از این حادثه سربلند بیرون آيد.

*اتحاد و وفاداری حرف اول ارتش سوریه را می زند

اندیشکده "استرتفور" می نویسد: بدنه اصلی ارتش سوریه را علوی های وفادار به حزب بعث سوریه تشکیل می دهند. هرچند که برخی از اعضای دون پایه ارتش این کشور به خارج پناهنده شده اند اما در این بین سنی های موجود در ارتش سوریه کماکان وفادار به حکومت اسد هستند.

خلبانان بالگردهای جنگی این کشور اکثرا از علویان وفادار به بشار اسد هستند. واحد اطلاعات نیروی هوایی این کشور نیز منحصرا در اختیار علوی ها است.

*عبور از دولت اسد بعید است

"استرتفور" در خاتمه عنوان می کند: با توجه به مطالب گفته شده مخالفان دولت اسد و بویژه ترکیه باید متوجه شده باشند که گذشتن از حکومت اسد با وجود ارتش وفادار به آن و علوی هایی که اکثریت بدنه ارتش را تشکیل می دهند و نیز حمایت های ایران و روسیه غیر ممکن است . بنابراین بهتر است اول دولت های مخالف اسد مشکلات خود را حل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار