گرگان/

اجرای طرح خوشه خوراک و داروهای دام و طیور در گلستان

مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی استان گلستان گفت: در استان گلستان طرح خوشه خوراک مکمل‎ها و داروهای دام و طیور و آبزیان اجرایی شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  نیما بیرودیان در نشست هم‎اندیشی تدوین نقشه خوشه‎های کسب و کار با حضور نمایندگان دستگاه‎های اجرایی در شرکت شهرک صنعتی استان گلستان اظهار داشت: شناسایی اولویت‎ها و مزیت‎های رشته‎های صنعتی استان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست است.

وی تصریح کرد: برگزاری این نشست‎ها موجبات تعیین اولویت‎بندی پروژه‎های توسعه‎ای خوشه‎های مورد نظر استان را فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی استان گلستان افزود: خوشه صنعتی مجموعه‎ای از بنگاه‎های تجاری و غیرتجاری متمرکز در یک منطقه اقتصادی- جغرافیایی است که برای تولید یک یا چند محصول نهایی مشابه و مرتبط، در راستای کسب صرفه‎های اقتصادی بیرونی، با یکدیگر ارتباط افقی و عمودی برقرار کرده و ضمن رقابت با یکدیگر، در بسیاری از موارد، همکاری جمعی و اقدامات مشترک دارند.

به گفته وی ارتباطات درونی این بنگاه‎ها، کاهش‎دهنده هزینه‎ها و تسهیل کننده دسترسی به نهاده‎ها، دانش و فناوری تولید، بازارهای فروش و تأمین نیازهای مشتری خواهد بود.

بیرودیان با اشاره به اینکه در استان گلستان طرح خوشه خوراک مکمل‎ها و داروهای دام و طیور و آبزیان اجرایی شد، اضافه کرد: اجرای این طرح دستاوردهای خوبی را در حوزه خوراک مکمل‎ها و داروهای دام و طیور به ارمغان داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی استان گلستان اذعان داشت: با توجه به توانمندی‎ها و ظرفیت‎های استان گلستان، خوشه فرآورده‎های لینی و فرش در استان گلستان نیز در دستور کار سال جاری این شرکت قرار دارد./ج1

برچسب ها: گرگام ، خوراک ، خوشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.