وزير كشور در ديدار با رييس مجلس ارمنستان:

مجالس ايران و ارمنستان نقش موثري در روند توسعه روابط دو كشور دارند

وزير كشور جمهوري اسلامي ايران در ديدار با هويك آبراهاميان رييس مجلس ارمنستان،ارتباطات پارلماني را پشتوانه بسيار خوبي براي تقويت روابط دانست و گفت: مجالس دو كشور نقش موثري در روند توسعه روابط تهران و ايروان دارند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، مصطفي محمد نجار وزير كشور در ديدار با رييس مجلس ارمنستان، ضمن بيان اينكه پارلمان تجلي اراده ملت هاست و دو ملت در طول تاريخ از روابط حسنه و تفاهم آميزي برخوردار بوده است ابراز اميدواري كرد : اين روابط توسط منتخبين دو ملت در راستاي منافع متقابل تداوم داشته باشد.

وزير كشور با تاكيد بر اينكه يكي از پيش نيازهاي توسعه و پيشرفت در هر كشور داشتن قوانين كارآمد و مترقي است، گفت: حركت از طريق قانون سريع تر و سهل تر انجام مي شود و مجالس دو كشور مي توانند مسير همكاريهاي دو كشور را هموار كنند .

وي با بيان اينكه روابط ديرينه ايران و ارمنستان سرمايه ارزشمندي است كه مي تواند الگوي مناسبي براي دو كشور و منطقه باشد،خاطرنشان كرد: اسناد و تفاهمات في مابين نشان دهنده آن است كه ظرفيت هاي فراواني براي گسترش همكاريها وجود دارد .

هويك ابراهاميان رييس مجلس ارمنستان نيز در اين ديدار ارتباط ديرينه و صميمي دولت و ملت ايران را عامل مهمي براي توسعه و گسترش مبادلات تجاري، اقتصادي عنوان كرد و گفت: ما آمادگي كامل داريم تا همكاريهاي همه جانبه خود با ايران را افزايش دهيم.

وي سفر وزير كشور به ايروان را عاملي در جهت تحكيم دوستي ها و توسعه مناسبات دانست و افزود : مجلس ارمنستان براي تعميق روابط دو كشور هر اقدامي كه لازم باشد را انجام خواهد داد و هيچ مانعي براي توسعه روابط وجود ندارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار