ميرآخورلي در واکنش به پذيرش دانشجويان پولي در دانشگاه تهران؛

تبديل فضاي علمي به فضاي مالي - تجاري براي آينده کشور زيان بار است

دبير انجمن اسلامي مستقل دانشگاه علوم اجتماعي در واکنش به پذيرش دانشجويان پولي در دانشگاه تهران گفت: تبديل فضاي علمي کشور به فضاي مالي - تجاري، توليد ثروت به جاي توليد علم و افزايش تبعيض بين دانشجويان براي آينده علمي کشور زيان بار است.

مصطفي ميرآخورلي دبير تشکيلات انجمن اسلامي مستقل دانشکده علوم اجتماعي دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در ارتباط با عواقب منفي پذيرش دانشجويان پولي در دانشگاه تهران اظهار داشت: تبديل فضاي علمي کشور به فضاي مالي تجاري، توليد ثروت به جاي توليد علم و افزايش تبعيض بين دانشجويان براي آينده علمي کشور زيان بار است.

وي افزود: فضاي دانشگاه پولي در دانشگاه هاي آزاد و غير انتفاعي فراهم شده و هيچ دليلي براي تأسيس مجدد دانشگاه پولي در کشور وجود ندارد و ادعاي فرهاد رهبر در ارتباط با هدف دانشگاه تهران که با براي ممانعت از خروج نخبه ها به خارج از کشور صورت گرفته جاي سوال دارد.

اين فعال دانشجويي مستقل دانشکده علوم اجتماعي تهران در ادامه با اشاره به تضييع حق دانشجويان با استعداد در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: با اين وضعيت نمي توان تصوير روشن از علم در آينده کشور داشته باشيم که اين مسئله براي فضاي علمي کشور ضرر خواهد داشت.

دبيرتشکيلات انجمن اسلامي مستقل دانشکده علوم اجتماعي تهران بيان داشت: بهتر است که مسئولين فضايي را در دانشگاه ها براي افزايش تکميل ظرفيت دانشجويان در دانشگاه ها فراهم کند.

وي در پايان به تأثيرات رواني سيستم دانشگاه پولي بر دانشجويان در دانشگاه ها اشاره داشت و خاطرنشان کرد: خود بزرگ بيني، شکل گيري يک تصوير تجاري در ذهن و فکر دانشجو و عدم تعهد به فضاي علمي کشور از تأثيرات منفي اين سيستم بر جوانان دانشجو است./س3


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار