یاسوج/

استاندار كهگیلویه و بویراحمد برنامه های اصلی سال مالی91 را اعلام كرد

استاندار كهگیلویه و بویراحمد برنامه های اساسی سال مالی 1391 را اشتغال، تكمیل پروژه های مهر ماندگار و توسعه بخش كشاورزی استان اعلام كرد.

اكبر نیكزاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: امسال با وجود پروژه های در دست اجرا بویژه طرح های مهر ماندگار استان، تعهد برای ایجاد 14 هزار و 971 فرصت شغلی، توزیع مناسب بیش از 800 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه كشاورزی و استفاده بهینه از این فرصت، سال پركاری پیش روی مسوولان استان است.
وی اظهار داشت: بخش اعظم 27 طرح مهم عمرانی استان كه شامل طرح های مهر ماندگار می شود باید در این سال به پایان رسد علاوه بر آنكه سایر طرح ها نیز در زمان پیش بینی شده بهره برداری شود.
به گفته نیكزاد، بیمارستان 200تختخوابی یاسوج، ورزشگاه 15 هزارنفری یاسوج، جاده پاتاوه – دهدشت، گازرسانی به شهر لوداب و 15 روستا، بیمارستان 96تختخوابی گچساران، بزرگراه بابامیدان- یاسوج- سمیرم، كارخانه سیمان مارگون، تامین آب اراضی دشت لیشتر گچساران، تامین آب شرب شهر لیكك از سد كوثر، دانشكده نفت و گاز گچساران و دانشكده صنعت و معدن چرام از جمله پروژه‌های طرح 'مهر ماندگار' در استان است.
وی عنوان كرد: دولت روی این طرح ها تاكید ویژه ای دارد و اعتبار لازم نیز به آنها اختصاص خواهد یافت.
استاندار، یكی دیگر از محورهای اصلی تلاش های دولت در سال مالی جاری را ایجاد اشتغال اعلام كرد و گفت: طبق تعهدات اشتغال كشور، دولت ایجاد 14هزار و 971 فرصت شغلی را امسال برای استان در نظر گرفته است.
نیكزاد با بیان اینكه بیشترین تعهد ایجاد شغل برای شهرستان بویراحمد در نظر گرفته شده است افزود: چهار هزار و 863 شغل باید در این شهرستان تا پایان سال 91 ایجاد شود.
وی رتبه های بعدی تعهد ایجاد شغل را در شهرستان های گچساران با سه هزار و 343 شغل و كهگیلویه با سه هزار و 309 شغل اعلام كرد.
نیكزاد بیان كرد: در شهرستان دنا نیز می بایست یك هزار و 72 شغل، بهمئی یك هزار و 14 شغل، باشت 718 شغل و چرام نیز 697 شغل ایجاد شود.
وی عنوان كرد: این فرصتهای شغلی می بایست در قالب طرح های مختلف خدماتی، تولیدی و كشاورزی ایجاد شود كه چگونگی ایجاد این مشاغل نیز با توجه به وظیفه های هر سازمان متفاوت است.
استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 800 میلیارد ریال از سوی صندوق توسعه ملی برای توسعه كشاورزی استان اختصاص یافته است كه باید در سال جاری هزینه كرد.
وی ظهار داشت: در همین زمینه تسهیلات هفت درصدی به فارغ التحصیلان كشاورزی پرداخت می شود تا برای ایجاد اشتغال و تولید محصولات كشاورزی هزینه كنند.
نیكزاد بیان كرد: تسهیلات تا سقف 300 میلیون ریال در كارگروه شهرستان و بالاتر از 300 میلیون تومان در كارگروه استان بررسی می شود.
وی افزود: پس از واگذاری این تسهیلات، زمین مورد نیاز از منابع طبیعی و ملی به متقاضیان برای اجرای طرح های كشاورزی واگذار خواهد شد.
نیكزاد گفت: پیش بینی می شود با این میزان اعتبار برای دو هزار و 400 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شود كه نقش موثری در كاهش بیكاری فارغ التحصیلان كشاورزی دارد.

استاندار با بیان اینكه امسال مبلغ 5/180 میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای استان پیش بینی شده است افزود: این مبلغ نسبت به مصوب سال 90 معادل 7/19درصد بیشتر است.
استاندار تاكید كرد: برای رونق كارها تمام اختیارات از مركز به استان تفویض شده و چاره و راهی نیست مگر با تمام توان و به كار گیری همه ظرفیت‌ها و مجموعه عوامل تلاش كنیم تا بتوانیم به برنامه‌ها تحقق بخشیم.
نیكزاد تصریح كرد: در سال 1390 تعداد دو هزار و 545 پروژه عمرانی در قالب 952 طرح در استان تعریف و تصویب شد كه همه دارای موافقتنامه است.
به گفته وی، از كل پروژه‌های عمرانی استان ، 2007 پروژه از محل اعتبارات استانی، 21 مورد اعتبارات ملی استانی شده و 517 پروژه از اعتبارات ردیف‌های متفرقه بودجه تعریف و به تصویب رسیده است .
وی یادآور شد: از این تعداد، یك هزار و 314 پروژه جدید و در سال 1390 اجرای آنها آغاز شده است و مابقی پروژه‌ها مربوط به سال‌های قبل و مربوط به 73 دستگاه اجرائی استان است.
سال مالی (یا دوره مالی) دوره‌ای‌ است كه برای محاسبه وضع مالی سالیانه در سازمان‌های گوناگون كاربرد دارد و در ایران سال مالی دولت از تیرماه هر سال آغاز می شود و تا پایان تیرماه سال بعد ادامه دارد و دراین مدت می بایست تمام اعتبارات در نظرگرفته شده هزینه شود./س

برچسب ها: برنامه ، سال ، مالی ، استاندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.