به گزارش
خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد مهدی برادران با بیان این مطلب اظهار کرد: توجه محدود یا عدم توجه رسانه های ملی به موضوعات و مسائل مرتبط با پایتخت معنوی کشور یکی از نقاط ضعفی است که در عرصه رسانه ای در کشور وجود دارد و با برگزاری این جشنواره می توان امیدوار بود این خلاء برطرف شود.
وی در ادامه افزود: از همین رو کار سختی در پیش است و دست اندرکاران این جشنواره باید بکوشند با دیدگاه علمی ، رویکرد منطقی و شیوه های عالمانه به بررسی انتقادات و بیانات رسانه های ملی بپردازند.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد بر لزوم تعریف جایگاه رسانه ای مشخصی برای شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور تاکید کرد و افزود: باید با ترغیب و تشویق رسانه های ملی، انتقادات منصفانه و راه گشایی را در این جشنواره انعکاس داد تا بتواند راه حل برون رفت بسیاری از مشکلات شهر مشهد از وضعیت کنونی باشد.
برادران با بیان اینکه مشهد در عرصه و مقیاس ملی مظلوم واقع شده خاطر نشان کرد: این شهر فراملی در عرصه بین المللی الگوی کشورهای اسلامی و غیر اسلامی است اما نگاه ها و نگرش های داخلی به این کلانشهر آنگونه که باید باشد، نیست.
وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری جشنواره شهرنگار فرصت مناسبی برای جلب توجه همگان به مشهد به ویژه در بین رسانه ها به عنوان زبان گویای مردم و مسئولان باشد./س