رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد:

کنترل بیماری های غیر واگیر با ارسال پیامک های آموزشی

جلسه شبکه تحقیقات دیابت و استئوپروز امروز با حضور وزیر بهداشت و معاونین وی در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛دکتر محمد باقر لاریجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران صبح امروز 29 تیر ماه در جلسه شبکه تحقیقات دیابت و پوکی استخوان اظهار داشت: بیماری دیابت و پوکی استخوان از بیماری های مهمی هستند که عوارض زیادی را به جامعه تحمیل می کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه میزان مصرف ویتامین D در سبد خانوارهای ایرانی بسیار پایین و حدود 15 درصد است.

لاریحانی در خصوص میزان فعالیت های پژوهشی ایران در زمینه بیماری های دیابت و استئوپروز گفت: ایران بعد از ترکیه یک چهارم پژوهش های منطقه در این زمینه را به خود اختصاص داده و با رشد حدود 1000 مقاله می تواند جایگاه خود را ارتقا دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: ایران هم اکنون رتبه بیست و چهارم دنیا را در رشته غدد دارد که این جایگاه مناسبی است.

 وی تصریح کرد: در 5 سال گذشته پنج هزار مقاله در زمینه دیابت در ایران به چاپ رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مجموعه پژوهشکده غدد دانشگاه علوم پزشکی تهران حدود 40 درصد تولیدات علمی کشور در حوزه غدد را تأمین می کند.

وی اظهار داشت: شبکه تحقیقات بهترین راه کار برای تعامل بخش ها و مراکز تحقیقاتی در سطح کشور بوده و با تفکر شبکه ای می توان کارآمدی و هم افزایی متخصصان را ارتقا داد.

لاریجانی با بیان اینکه ایده ایجاد شبکه تحقیقات کشوری دیابت از سال 81 در کشور شکل گرفته گفت: در دو سال گذشته شبکه با دیدگاه جدیدی فراتر از فعالیت های تحقیقاتی کار خود را در وزارت بهداشت پیگیری می کند.

وی در خصوص دستاوردهای شبکه تحقیقات دیابت در کشور گفت: ساخت داروی آنژی
پارس، تحقیقات بر روی پیوند پانکراس، تولید نرم افزار حکیم و راه اندازی کلینیک مجازی دیابت از کارهای انجام شده در این شبکه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: غنی شدن شیر از موضوعاتی است که در شبکه تحقیقات کشوری استئوپروز در حال پیگیری است و کلینیک های شبکه محور شکستگی ها از دیگر برنامه های در حال گسترش در این زمینه است.

لاریجانی تصریح کرد: به زودی پروژه ای را دنبال می کنیم که از طریق آن درخصوص  بیماری های غیر واگیر با ارسال پیامک به عموم مردم آموزش های لازم داده می شود.

وی یاد آور شد: شبکه تحقیقات کشوری چاقی، اختلالات وزن، بیماران سالمند و سالمندی از دیگر برنامه های وزارت بهداشت برای کنترل بیماری های غیر واگیر است که به زودی راه اندازی می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار